Thursday, February 19, 2009

Mahkamah Batalkan Waran Tangkap Osman Jailu

Sesiapa yang berhajat nak 'selamat kat dunia' dengan membuat sebarang bentuk jenayah, aku cadangkan kepada individu yang berminat sila mendaftar ahli UMNO segera. Tak kiralah jenayah bunuh ke, rasuah ke, tipu duit bank ke, nak buat maksiat ke, nak murtad ke, nak bela perempuan simpanan ke, nak kaya cepat dengan duit haram ke, nak minum arak selori ke, semuanya boleh dalam UMNO. Tak perlu risau, kerana sesiapa yang jadi ahli UMNO akan dapat menikmati segala keseronokan hidup dalam dunia ini tanpa sebarang sekatan.

Dalam UMNO semua halal. Tak perlu bimbang tentang persoalan kena tangkap atau kena dakwa sebab UMNO yang paling berkuasa dalam negara ini. Tambahan pula semua 'kepala' dalam jabatan kerajaan seperti Polis, Hakim, Peguam Negara, BPR, JAKIM dan lain-lain semuanya bertindak mengikut arahan UMNO.

Punyalah 'hebat' UMNO ni sehingga semua Raja Melayu pun boleh 'takut' dengan 'kepala penyamun' UMNO ni. Sebenarnya Sultan pun tahu 'penyamun-penyamun' UMNO ini merbahaya sebab mereka boleh buat apa saja demi mencapai matlamat mereka. Lagipun kuasa Sultan yang ada hari ini pun terhad dan UMNO jugalah yang bertanggungjawab membuang beberapa peruntukan dalam Perlembagaan bagi mengurangkan bidang kuasa Raja-Raja Melayu.

Kita tengok saja isu di Perak baru-baru ini. Persoalannya, bagaimana Sultan Azlan Shah yang pernah jadi Ketua Hakim Negara boleh mengambil tindakan untuk bersetuju dengan cadangan Najib dan UMNO. Jelas tidak adil. Seluruh rakyat mempersoalkan tindakan Sultan Perak yang berlaku tidak adil terhadap rakyatnya. Sepatutnya baginda mendengar nasihat MB Perak untuk membubarkan DUN tapi apa yang berlaku sebaliknya. Bukan setakat tak bersetuju dengan cadangan MBnya sendiri, malah meminta Dato' Seri Nizar meletakkan jawatan MB.

Inilah negaraku Malaysia. Semuanya boleh dan 'halal' dalam UMNO.

Apa sudah jadi dengan si 'katak beracun' Osman Jailu ? Hari ini mahkamah membatalkan waran tangkap ke atasnya. Sebelum ini dia menghadapi tuduhan rasuah dan dihadapkan ke mahkamah. Namun sekarang dia tak perlu lagi risau pasal kes rasuah tersebut sebab mahkamah tak boleh lagi 'mengganggu' kehidupannya' setelah beliau 'bertaubat' dan kembali semula ke pangkuan UMNO di bawah pimpinan 'Amirul Munafiqun'.

Percayalah cakap aku, kes rasuah Osman ini akan ditutup. Memang pun patut ditutup because there is no case. Just fabrication cases which created by UMNO to threatning him and bring PR down. Jika Osman ni masih kekal dalam PKR dan tidak bertindak bodoh seperti sekarang, sudah pasti dia akan keluar masuk 'mahkamah kartun' berhubung kes rasuah yang direka ini.

Inilah UMNO. Mereka boleh melakukan apa saja dengan sewenang-wenangnya terhadap sesiapa saja di kalangan musuh politiknya. Bukan itu saja. Mana-mana individu yang dirasakan boleh menggugat kedudukan dan pengaruh mereka, maka individu tersebut akan dibunuh. Kes pembunuhan Mustakizah Jaafar, Norita Samsudin dan Altantuya Sharibu. Semua kes ini diketahui melibatkan VVIP dalam UMNO.

Bayangkanlah, Mustakizah dah mati lebih 10 tahun tetapi sehingga saat ini Polis masih tak dapat mengenalpasti siapakah dalang dan pembunuh upahan itu. Dan VVIP UMNO yang dikatakan terlibat dengan kes ini pun dah mati akibat kanser.

Semuga UMNO dihancurkan oleh Allah dengan segera bersama-sama dengan pemimpin dan pengikutnya sekali.

UMNO Laknatullah'alaih...

Adios.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger