Monday, June 15, 2009

Zaid Left UMNO But PAS Seems To Unite With It....

Tahniah kepada Dato' Zaid Ibrahim yang telah 'berhijrah' ke PKR demi prinsip dan matlamat perjuangan untuk menegakkan keadilan. Semasa menjadi Menteri di JPM, beliau menunjukkan komitmen yang tinggi dalam percubaannya membuat reformasi terhadap Badan Kehakiman dan mendesak kerajaan agar membayar gantirugi kepada Hakim yang dipecat sewaktu berlakunya krisis badan tersebut pada tahun 1988.

Noktah kepada 'pemberontakan' ini bermula apabila Zaid meletakkan jawatan sebagai Menteri Kabinet BN ekoran rasa tidak setujunya dengan penerusan penggunaan akta zalim ISA oleh kerajaan. Seterusnya beliau dipecat daripada UMNO.

Apa yang berlaku telah membuktikan betapa busuknya UMNO dan memang tak akan pulih buat selamanya. UMNO ni ibarat bangkai yang dah reput.

Yang peliknya mengapa Presiden PAS dan groupnya beriya-iya sangat mahu meneruskan 'ridiculous ideas' Unity Goverment tu. Apa dah takde cara lain ke nak pulihkan krisis yang berlaku dalam negara.

Of course we always dreams this country ruled by a good government. But not that way. As we know that the primary leaders in UMNO are evils. They rules this country as their own it forever. They did anything without rule of laws. Just named it what they haven't done before. They did all kinds of deviation and all the crime activities including murder.

So, is there any hope for Unity Government to perform as well as we expected ?

As a citizen, we must against that ridiculous ideas (Unity Government). We just only want Pakatan Rakyat rules the country after next 13th General Election. Then we put all the rubbish BN leader as a opposition in Parliament. Then if anybody else of them are proven involved in any corruption and crimes, we will brings them all to the court for a trials. No more 'evils' after.

Kalau dah Mursyidul Am PAS, TGNA sendiri menentang sekeras-kerasnya idea ini, habis tu ada sebahagian kecil daripada pimpinan dan ahli PAS dok sokong Unity Government tu pasai apa ? Sebagai ahli PAS kita mesti ikut apa yang diputuskan oleh Muryidul Am sebab beliau adalah pimpinan tertinggi dalam jamaah ini.

Mesti ada sebab mengapa TGNA menentang idea ini. Aku sendiri pun memang dari awal tak setuju dengan idea Hj Hadi tu. Langsung tak nampak apa rasionalnya.

Mana ada sebuah negara yang mempunyai pelbagai parti politik boleh jadi sebuah kerajaan demokrasi tanpa pembangkang. Tak masuk akal langsung. Malaysia bukan macam Brunei. Tak tahulah pulak aku macamana Hj Hadi dan kuncu-kuncunya boleh nampak lain...

Bila Cikgu Pa dilantik sebagai SU Agong, maka jelaslah kepada kita yang Hj Hadi mahukan orang di sebelah kanan dan kirinya terdiri daripada individu yang sehaluan dalam merealisasikan idea mengarut itu.

Kita sendiri boleh lihat akibat daripada isu ini, PAS sekarang berada dalam situasi yang sukar. Bak kat orang, inilah yang disebut sengaja mengundang masalah. Macam dah takde benda lain lagi yang boleh difikirkan.

Aku memang berdoa' agar Unity Government ni gagal...

Adios.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger