Tuesday, June 23, 2009

Seluruh Warga PAS dan PR Menarik Nafas Lega

Tiada bahasa yang dapat diungkapkan, tiada kata-kata yang mampu dituturkan, yang ada hanyalah linangan airmata kesyukuran dan kegembiraan apabila kemelut yang berlaku dalam PAS ekoran isu Unity Government sudah pun reda.

Siapa yang tidak risau dan gusar bila melihat jamaah yang dikasihi sedang berada di ambang 'perpecahan' pada ketika sokongan terhadapnya semakin meningkat. Sokongan mendadak oleh masyarakat bukan Islam terhadapnya membuktikan betapa jamaah ini membawa Islam yang sebenar. Pengalaman bersama masyarakat bukan Islam dalam Pilihanraya Kecil Bukit Gantang telah menjelaskan segala-galanya.

Macamana hati tak tersentuh bila mereka berkata "Lu orang tak payah kempen sama kita. Kita mesti sokong PAS punya. Kita orang sudah faham Islam yang PAS bawak. Lu orang patut pergi jumpa itu Melayu dan kasi cerita sama dia orang pasai Islam yang betul...."

Bila ketiga-tiga pemimpin utama Pakatan Rakyat sepakat menolak idea Kerajaan Perpaduan, yang paling gembira adalah warga PAS. Segala kekalutan yang semakin tersimpul sebelum ini akhirnya terlerai juga akhirnya. Seluruh warga PAS dan Pakatan Rakyat menarik nafas lega.

Yang pasti ukhwah dalam Pakatan Rakyat semakin utuh dan akan memberikan satu 'tamparan hebat' buat UMNO/BN. Tumpuan sepenuhnya harus diberikan kepada Pilihanraya Kecil Manek Urai dan seterusnya bersiap-siaga dengan segala kelengkapan dan kemampuan yang ada bagi menghadapi Pilihanraya Umum akan datang serta memastikan UMNO/BN akan ditukarkan tempat duduk mereka dalam Parlimen sebagai pembangkang.

Terlihat gambar Tuan Guru Nik Aziz dan Ustaz Nasharudin dalam suasana penuh kasih sayang ibarat seorang ayah dan anaknya sudah cukup memberikan kepuasan kepada seluruh pimpinan dan warga PAS di seluruh negara. Secara tak langsung menjawab segala persoalan yang tergantung dalam benak fikiran.

Segala yang telah berlaku hendaklah dijadikan 'iktibar kepada kita semua. Perlu diingat pihak musuh sentiasa mengintai peluang untuk memecahbelahkan kita dalam Pakatan Rakyat sebab mereka sedar Pakatan Rakyat kini telah menjadi satu "Major Threat" buat mereka. Kita sendiri boleh melihat betapa UMNO/BN sedang dilanda fobia kehilangan kuasa. Kalau mereka tak takut, apa perlunya mereka menaja 3 Calon Bebas dalam PRK Penanti yang lalu.

Semuga Allah SWT memakbulkan doa' seluruh rakyat yang cintakan keadilan dan mengimpikan sebuah kerajaan yang baik dan telus dengan memberikan kemenangan besar pada Pakatan Rakyat dalam PRU13 nanti.

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger