Thursday, June 23, 2011

SMS Ugutan : Tunggu je apa tindakan Polis

Bukan sukar untuk menelah apa yang berlaku dalam negara. Dah terlalu banyak sandiwara murahan yang dihidangkan di depan mata, manakala media munafiq milik UMNO pula jadi medium propaganda bagi memperbodohkan Melayu yang telah berjaya didoktrin minda mereka berkiblatkan fahaman kebangsaan sesat.

Jangan sekali-kali kita terpedaya dengan permainan politik murahan UMNO yang dah semakin desperate menjelang PRU13. Hanya ada satu jalan saja lagi sebagai penyambung nyawa UMNO, yaitu sentimen perkauman.

Setelah gagal jadikan sentimen agama dalam isu kalimah Allah hingga ke peringkat mengupah orang membakar gereja, lalu sentimen perkauman terus digendang sehingga ke hari ini. Modes operandi yang dilakukan serupa je dengan apa yang dilakukan oleh rejim Mubarak yang meletupkan sebuah gereja di Kaherah. Tujuannya hanya satu. Yaitu mahu memburukkan gerakan Islam sebagaimana yang dikehendaki oleh US dan Israel.

Dan hal yang serupa dilakukan oleh UMNO selama ini. Kita tak pernah lupa Peristiwa Memali yang meragut nyawa Ustaz Ibrahim Libya dan 13 anak muridnya yang tak berdosa. Mereka dibunuh atas fitnah UMNO. Bukan kerana mereka penjenayah, sebaliknya mereka belajar dan mendalami agama dan mempraktikkan dalam kehidupan mereka. UMNO rasa tergugat dengan pengaruh Ustaz Ibrahim Libya serta ketegasannya ketika berceramah atas pentas PAS. Pada perkiraan UMNO, dengan membunuh mereka akan menyebabkan rakyat semakin benci terhadap PAS.

Hari ini Perkasa tiba-tiba muncul dan cuba menonjolkan diri sebagai pembela Melayu. Dah 52 tahun pun UMNO memerintah negara. Apa jadi pada hak Melayu. Selama ini kenapa Perkasa berdiam diri dan membiarkan saja UMNO merompak dan merampas hak kepentingan Melayu.

Samada mahu percaya atau tidak, Ibrahim Ali hanya menjadikan Perkasa sebagai alat untuk kepentingan peribadinya. Sayugia difahami sudah tiada tempat baginya dalam PRU13. Kalau pun bertanding atas tiket Bebas nanti, nescaya pengundi Pasir Mas tidak akan memilihnya lagi ekoran pengkhianatan yang dilakukan selepas PRU12.

Si Raja Katak itu mengharapkan Najib akan mempelawanya masuk UMNO selepas mengkhianati PAS. Malangnya UMNO sendiri tidak sudi menerimanya kerana boleh menjadi beban kepada parti.

Justeru, dek kerana dah terlajak perahu dan merasakan diri semakin disisihkan, lalu jadikan Perkasa sebagai platform untuk mempopularkan dirinya. Gunakan Mahathir sebagai penaung (back-bone) bagi meraih sokongan orang Melayu yang bongok.

Kita lihat sendiri bagaimana gelagat Ibrahim Ali dan Perkasa melalak-melolong ke sana ke mari macam orang gila kononnya merekalah pembela Melayu. Hoi Berahim, sedarlah diri tu sikit, selama ini siapa yang mengkhaianti Melayu? Siapa yang dok sapu peruntukan saham Melayu Bumiputera berjumlah RM52 bilion daripada RM54 bilion selama ni? Sekarang ni baki tinggal RM2 bilion. Tolong jawablah...

Lepas tu si Raja Katak Munafiq ni dok melolong lagi pasal Himpunan Bersih 2.0 hingga buat kenyataan ugutan terhadap kaum Cina yang akan bersama dalam himpunan raksaksa pada 9 Julai ni. Bila ditanya oleh wartawan di Parlimen, pandai pulak gelabah dan cuba menukar kenyataannya sebelum itu. Inilah antara golongan manusia munafiq yang lidahnya bercabang.

Berkaitan sms ugutan bunuh terhadap Pengerusi Bersih 2.0, Dato' Ambiga dan 4 yang lain, kita tengok gelagat Polis dalam menangani kes serius itu. Kalau tiada siasatan atau sebarang tangkapan, maka jelas memang Polis 'bersubahat' dalam hal ini.

Adalah hampir mustahil jika Polis tidak dapat mencari orang yang menghantar sms ugutan bunuh itu sebab nombornya ada tertera dalam rekod handphone penerima.

Rakyat yang cintakan keadilan dan pilihanraya bersih, ayuh kita turun pada 9 Julai ini.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger