Tuesday, June 7, 2011

Negara berkebajikan otak hang

Biasiswa dirampas, hak royalti minyak Terengganu dan Kelantan dirampas, subsidi minyak dan gula untuk rakyat dikurangkan manakala subsidi kepada syarikat IPP kroni ditambah, harga minyak dan barangan pengguna terus naik, rasuah berleluasa, pembaziran berlaku sewenang-wenang, berbelanja melebihi pendapatan hingga belanjawan defisit sepanjang 13 tahun berturut-turut mengakibatkan negara menanggung hutang RM369.62 bilion. Lepas tu boleh bercakap kerajaan UMNO BN dah lama laksanakan konsep negara berkebajikan.

Memang celaka sungguhlah golongan yang sedang menguasai negara sejak merdeka lagi. Islam mereka hanya pada kad pengenalan. Hakikatnya lebih sesat dan jahat dari Yahudi dan Nasrani.

Sebagai Muslim, jangan kita hairanlah dengan gelagat pemimpin UMNO seperti Mahathir dan Najib. Sebab telah jelas Allah nyatakan dalam Al Qur'an bagaimana perangai golongan munafiq itu. Lidah mereka bercabang. Bila bercakap di khalayak ramai, mereka mengaku baik dan seolah-olah beriman tapi bila bersama di kalangan mereka, kembali kufur semula.

Golongan manusia celaka seperti itu mengira mereka berjaya memperolok-olokkan Allah tapi dalam waktu yang sama mereka tidak sedar sebenarnya Allah SWT yang memperolok-olokkan mereka sehingga mereka jauh tersesat daripada jalan kebenaran.

Najib tak usah perbodohkan rakyat kebanyakan. Hari ini majoriti rakyat telah sedar dan kenal siapa sebenarnya pemimpin UMNO. Penyamun, perompak harta rakyat, penjenayah dan musuh No.1 Islam.

Bolehlah kalau Najib dan pimpinan UMNO mahu terus perbodohkan seluruh ahli dan penyokong UMNO sebab umum sedia maklum ada 3 kategori saja spesis manusia yang masih setia dengan parti lemah IQ tu. Pertama, golongan cari makan yang bergantung projek UMNO. Kedua, golongan gila kuasa dan pangkat yang terus diberi jawatan dalam kerajaan dengan gaji lumayan tapi menjadi pecacai dan barua UMNO. Ketiga, ahli dan penyokong UMNO bawahan yang memang sedia bebal dulu, kini dan selamanya.

Sebab itulah sejak sekian lama UMNO mengamalkan sistem pecah dan perintah, politik ugutan dan rasuah bagi memaksa orang menyokong mereka.

Kalau Altantuya boleh dibunuh sebegitu kejam demi menyembunyikan pekong Najib Rosmah yang hampir ke puncak kuasa, maka jangan diharaplah pasangan iblis itu mahu memandang rakyat bawahan. Bagi mereka berdua, rakyat biasa ni umpama sampah yang boleh diperlakukan sesuka hati.

Lihat saja apa yang berlaku dalam negara sejak beberapa dekad lalu. Rakyat terus dibebankan dengan pelbagai kenaikan kos sara hidup. Harga minyak terus melambung naik dari tahun ke tahun sedangkan Malaysia pengeluar minyak ke-25 dunia dengan pendapatan RM90 bilion setahun. Bukan takat hasil minyak, malah negara memiliki kekayaan lain seperti sawit, getah dan balak.

Malangnya, pemimpin UMNO BN telah menjadikan hasil kekayaan negara seperti milik mak bapak mereka sendiri. Sebab itu Mahathir dengan sewenangnya boleh menggunakan wang perbendaharaan RM500 juta untuk melunasi hutang anaknya. Begitu juga Najib dengan mudah menyamun RM950 juta daripada pembelian pesawat Sukhoi dan submarine Scorpene. Itulah juga yang dilakukan oleh seluruh pemimpin UMNO. Semuanya memiliki harta puluhan dan ratusan juta.

Akibatnya, negara kini berada di ambang bankrap. Untuk mengelaknya, rakyat terus disembelih dan diperbodohkan semahunya.

Inilah yang dimaksudkan oleh Najib laknatullah bahawa sudah lama kerajaan UMNO BN laksanakan konsep negara berkebajikan.

Kebajikan kepala bapak dia. Sial punya UMNO.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger