Thursday, June 30, 2011

Jangan merapulah, kaulah penjilat UMNO

Bila merelakan diri diperalatkan oleh pemerintah jahat dan zalim demi kepentingan duniawi, nescaya golongan sebegini sudah tidak mempedulikan lagi soal dosa dan pahala sebab apa yang penting jawatan dan pangkat mesti dipertahankan kerana imbuhannya lumayan. Turuti saja kehendak pihak atasan asalkan kedudukan selamat. Soal melanggar amanah sebagaimana terkandung dalam akuan sumpah jawatan, itu soal remeh.

Bagi penulis, perangai Timbalan Pengerusi SPR itu tidak ubah seperti seekor anjing yang setia pada tuannya. Lihat saja bagaimana tingkah-laku seekor anjing yang tetap setia pada tuannya walau tuannya seorang penjenayah, penipu atau penyamun. Yang dia tahu makan dan minumnya cukup. Soal samada tuannya jahat atau baik, itu bukan urusannya. Tugasnya hanyalah terus taat-setia tanpa objection. Kalau melawan, nanti kena buang di tepi jalan jadi anjing liar.

Semalam, si Wan Ahmad ini dok 'menyalak' bagitau bahawa Datuk S Ambiga telah diperalat oleh pemimpin politik dalam BERSIH 2.0 kerana ingin meneruskan perhimpunan pada 9 Julai.

Kita nak tanyalah pada si tua laknat ni. Pertama, selama ini bagaimana boleh wujud pengundi hantu yang setengahnya boleh mengundi di 10 tempat berbeza?. Keduanya, bagaimana pendatang tanpa izin boleh ada MyKad dan layak jadi pengundi? Ketiga, kenapa pasukan Pelapes, Rela dan isteri Polis dan Tentera mahu dimasukkan sebagai pengundi pos?

Sebelum menuduh pihak lain diperalatkan, pleaselah... seluruh rakyat tahu dah, selama ini memang SPR jadi barua UMNO sebab kepala-kepalanya adalah di kalangan 'anjing suruhan'.

Kita nak habaq pada Timbalan Pengerusi SPR, jangan sekali-kali buat kenyataan bodoh bagi melindungi pekong sendiri yang sejak sekian lama 'dianjingkan' UMNO.

Penulis juga bekas kakitangan awam tapi taklah sehina macam si Wan Ahmad yang sanggup menjadi barua golongan manusia durjana yang sedang bermaharajalela dalam negara. Sanggup bersekongkol dalam kerja-kerja jahat menipu pilihanraya.

Hanya ada satu cara saja untuk kita ajar manusia macam Wan Ahmad dan orang-orang yang seaktu dengannya. Yaitu dengan menjatuhkan terlebih dahulu rejim UMNO BN dalam PRU13 nanti.

Jika itu dapat dilakukan, tahulah kita bagaimana mahu mendesak kerajaan baru Pakatan Rakyat agar segera bertindak terhadap mereka semua.

Ayuh... jangan lupa tanggungjawab untuk turun pada 9 Julai nanti.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger