Saturday, June 25, 2011

Nape Najib takut dengan baju kuning?

Tadi jengok-jengok website freemalaysiatoday, lalu terpandang tajuk 'Timbalan Ketua AMK tangkapan pertama Bersih'. Rupanya si Jonah ni kena tangkap semasa sedang menunggu minuman di Up Town Shah Alam pada jam 10.45 malam tadi. Apa kesalahannya? Pakai t-shirt Bersih 2.0.

Ohhh rupanya ada undang-undang baru la ni. Yaitu tak boleh pakai baju Bersih 2.0 kerana ia merupakan satu kesalahan jenayah di bawah Akta Polis UMNO. Mungkin juga pakai baju kuning tanpa tulisan pun salah la ni sebab Najib Rosmah cukup takut.

Soalnya sekarang, takkanlah pakai baju Bersih 2.0 tu pun tak boleh. Lantaklah orang nak pakai pun. Takkanlah Najib boleh jadi takut dengan sehelai baju kot. Apa punya PM ni. Penakut nak mampus.

Apakah Najib, Polis dan SPR fikir rakyat yang jiwanya merdeka akan merasa takut dengan penangkapan awal yang dibuat. Sorrylah. Hakikatnya, tindakan dayus ini sebenarnya menggambarkan ketakutan kerajaan rejim UMNO BN yang selama ini melakukan penipuan undi dalam setiap PRU dan PRK.

Yang pasti, pada 9 Julai nanti Kuala Lumpur akan dibanjiri lebih 100 ribu rakyat yang menuntut pilihanraya Bersih.

Penulis percaya, roh kebangkitan rakyat Mesir akan sampai juga ke negara ini jika UMNO terus-menerus melakukan penipuan dalam pilihanraya dengan kerjasama SPR, JPN dan Polis. Hanya menanti saat dan ketikanya saja. Terpulanglah pada Najib dan UMNO. Buatlah sesuka hati dengan memperalatkan Polis dan jentera kerajaan bagi menindas dan menafikan hak kebebasan rakyat. Akan sampai saatnya bila kesabaran rakyat sudah hilang, masa tu barulah puak-puak banjingan ini akan lari lintang pukang.

Ya, mungkin Najib boleh perbodohkan ahli UMNO melalui pecacainya di Bahagian dan Cawangan dengan pelbagai cara termasuk menggunakan media perdana milik mereka. Tapi sampai bila?

Lihat saja apa yang berlaku di Tunisia. Takde sapa yang menyangka tindakan berani seorang pemuda yang membakar dirinya sebagai tanda protes atas kezaliman sistem yang menindas diri dan keluarganya telah menyuntik semangat seluruh rakyat Tunisia untuk bangkit hingga tergulingnya Presiden Ben Ali bersama isterinya Laila yang korup. Bukan takat diguling dan dihalau keluar dari negara, malahan menerima 'bayaran tunai' daripada Allah SWT. Yaitu diserang penyakit ahmar.

Dan begitulah juga dengan kebangkitan rakyat Mesir, selepas Tunisia. Berpuluh tahun warga Mesir menahan sabar atas segala kezaliman rejim Mubarak termasuk penipuan dalam pilihanraya. Akhirnya ledakan kemarahan rakyat secara menyeluruh berlaku tanpa diduga hingga Hosni Mubarak terpaksa berundur secara hina. Seluruh harta miliknya di luar negara telah dibekukan. Lebih mengaibkan bila mana tiada satu negara pun yang sudi menerimanya bagi mendapatkan suaka politik.

Tidak mustahil, hal yang sama juga bakal menimpa Najib Rosmah jika masih berdegil mahu meneruskan penipuan dalam pilihanraya, fitnah terhadap Anwar, penyelewengan dan kezaliman terhadap rakyat.

Dengan izin dan kehendak Allah, kuasa rakyat akan 'mengajar' puak-puak laknat yang sedang bermaharajalela selama ini.

Ayuh kita bersama dalam Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai nanti.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger