Wednesday, June 29, 2011

Gelombang Mesir kian hampir

Hari ini Menteri pondan KDN dok habaq pakai, edar dan jual baju Bersih 2.0 adalah haram. Justeru tangkapan Polis adalah betul. Ohhh kalau pasal aktiviti berkaitan Bersih 2.0 hukumnya haram, tapi bunuh Ustaz Ibrahim LIbya dan 13 rakannya, bunuh dan letupkan Altantuya, rasuah, rompak duit rakyat, fitnah Anwar, menipu dalam pilihanraya boleh pulak. Haramjadah punya UMNO.

Semalam, kira-kira 300 Pemuda Patriot UMNO berdemo di depan pejabat PKR Petaling Jaya dan mengancam untuk membakar pejabat parti itu jika masih bersama Bersih 2.0. Antara 'kepala hapraq' yang mengetuainya ialah exco Pemuda Umno Lukman Adam dan bekas Wira PERKASA Arman Azha Abu Hanifah.

Soalnya, kenapa Polis tak usik pun demo itu walhal ada bukti ancaman mahu membakar pejabat PKR. Ohhh pasal mereka tu Pemuda UMNO, maka semuanya halal dalam Akta Polis ya?

Kalau Pakatan Rakyat, semuanya tak boleh. Himpunan haramlah, ceramah tanpa permitlah dan macam-macam lagi. Semuanya tak boleh...

Wahai UMNO dan Polis, buatlah sesuka hati kamu sementara masih ada kesempatan dan selagi rakyat boleh bersabar.

Penulis lihat kenyataan yang dibuat oleh Menteri Pondan itu sebagai satu isyarat bahawa kerajaan UMNO di bawah Najib semakin ketakutan dengan sambutan rakyat terhadap himpunan 9 Julai nanti. Justeru, dikeluarkan 'fatwa' bahawa pakai baju Bersih 2.0, edar dan jual adalah haram. Jadi Polis bebas menahan mereka.

Rupanya Najib dan UMNO tidak mahu belajar dari apa yang berlaku di Mesir dan Tunisia. Mungkin pada perkiraan Najib, rakyat Malaysia tidak seberani rakyat di Timur Tengah. Lantaran digunakan Polis untuk membuat tangkapan awal bagi menghalang kemaraan rakyat pada 9 Julai. Begitu juga cubaan menangkap beberapa pimpinan Pakatan Rakyat dan Sekretariat Bersih 2.0.

Sayugia difahami segala tindakan bacul Najib menggunakan Polis mutakhir ini merupakan isyarat jelas kepada pra-kejatuhan rejim UMNO BN. Dalam satu kenyataan media hari ini, Mursyidul Am PAS dan MB Kelantan, TGNA menegaskan “Tangkapan-tangkapan ini hanyalah pra kejatuhan UMNO Barisan Nasional.”

Najib sedar jika Himpunan Bersih 2.0 ini berjaya diadakan dengan disertai oleh 300 ribu rakyat, ianya akan memberi impak besar kepada PRU13. Perlu diakui himpunan Bersih 2007 telah mempengaruhi keputusan PRU12 hingga Pakatan Rakyat berjaya menguasai 5 negeri.

Ayuh rakyat... kita semua mesti turun ke Kuala Lumpur pada 9 Julai ini demi masa depan negara yang bakal diwarisi oleh anak cucu kita.

Takbir.

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger