Saturday, May 7, 2011

Nape PAS berkawan dengan DAP?

Ramai di kalangan umat Islam, khususnya ahli UMNO dan para penyokongnya terkeliru dan tertanya-tanya mengapa PAS sebagai sebuah parti Islam boleh menjalinkan kerjasama dengan DAP yang jelas pemimpin dan ahlinya bukan Islam. Kekeliruan itu semakin menujah ke dalam minda bila UMNO terus mainkan isu tersebut bagi menimbulkan kemarahan pengundi Melayu terhadap PAS khususnya.

Tidak dinafikan isu PAS-DAP yang dimainkan oleh UMNO sedikit-sebanyak masuk juga ke dalam minda orang Melayu yang jahil agama khususnya di sudut siasah syari'ah (politik).

Mungkin ada di kalangan pembaca yang tertanya kenapa PAS berkerjasama dengan DAP?

Mudah saja jawabnya. PAS mengikut jejak-langkah Rasulullah S.A.W. Sebab Baginda pernah menandatangani MOu dengan puak kafir Mekah dalam Su'ul Hudaibiyyah. Seterusnya, bagi menegakkan Daulah Islamiyyah pertama Madinah, Baginda mendapat sokongan padu dari kaum Yahudi di sana.

Tapi Rasulullah S.A.W. tidak pernah menjalinkan kerjasama dengan puak Munafiq.

Adakah UMNO Munafiq?

Sedarkah kita fasiq dan munafiq ini hanya berlaku pada umat Islam saja. Justeru umat Islam ini tergolong kepada 4 kumpulan utama. Yaitu Beriman, Fasiq, Munafiq dan Kafir.

Apa bukti kemunafiqan UMNO?

Menjadikan SEKULAR sebagai dasar fahaman parti. Mengambil Undang-undang ciptaan manusia sebagai perlembagaan negara serta melaksanakan pemerintahan sekular. Lebih dahsyat lagi bila pemimpin UMNO begitu berani mengatakan "Hudud tidak sesuai dilaksanakan dalam negara kerana masyarakat majmuk."

Penulis tak pandai guna bahasa kiasan. Dalam soal melibatakan 'Aqidah, kita kena tegas dan jelas.

Samada nak percaya atau tidak, terpulang. Yang pasti mana-mana umat Islam yang terus memberi sokongan kepada kerajaan UMNO BN, confirm termasuk dalam golongan MUSYRIK. Bukan penulis kata, tapi Al-Qur'an dan Sunnah telah menjelaskan serta para Ulama' Muktabar telah sepakat dalam soal ini.

Sebagai Muslim, kita tiada pilihan. Samada suka atau tidak, kita wajib mengimani seluruh isi kandungan Al-Qur'an dan Sunnah Rasulullah S.A.W.

Teringat penulis dengan kata-kata seorang warga tua di Kedah. Katanya, "Kalau hang tak nak ikut Islam, kafirlah... Takkan itu pun susah nak faham."

Masa Untuk Berubah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger