Tuesday, May 24, 2011

"Bukan saya.... Orang saya, kata pegawai SPRM

Sebelum ni penulis pernah melahirkan keyakinan bahawa Allahyarham Sarbani tidak bunuh diri, tapi dibunuh. Soalnya siapakah pembunuh itu? Dengan kehendak Allah SWT, seorang Pegawai SPRM yang bernama Ghani telah terlepas cakap di hadapan Maziah, balu Allahyarham di pejabat Kastam.

Dalam pertemuan pada 28 April itu, Maziah telah meluahkan perasaannya kepada pegawai penyiasat, termasuk Ghani. Di akhir luahannya, Maziah menyatakan bahawa dirinya redha dengan kematian suaminya, seterusnya bertanya soalan, "Apakah Encik Ghani akan buat sekiranya Encik Ghani berada di tempat saya?"

Apa yang mengejutkan Maziah adalah "jawapan yang perlahan daripada Ghani, yang menyatakan "BUKAN SAYA... ORANG SAYA". Maziah menyusul dengan pertanyaan "ORANG?", namun Ghani terus mendiamkan diri dan Jariyana bt Yusof terus mengajak Ghani keluar kerana ada operasi.

Telah jelas di sini bahawa Allahyarham Sarbani tidak membunuh diri, sebaliknya dibunuh.

Selanjutnya di sini

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger