Friday, July 31, 2009

UMNO Pembawa Bala' Dalam Negara ?

Mustakizah Jaafar, Norita Samsudin, Altantuya Shaaribu adalah mangsa kekejaman kerakusan kuasa ahli politik dalam negara ini. Tak perlu nak disembunyikan fakta ini. Seluruh rakyat malah seantero dunia tahu akan hal ini. Ketiga-tiga wanita muda ini dibunuh kerana dibimbangi akan menggugat kedudukan dan kuasa politik individu tertentu.

Mereka mati tanpa mendapat pembelaan yang sewajarnya. Kematian mereka juga menimbulkan seribu tanda-tanya di dalam benak fikiran keluarga, saudara-mara, sahabat handai dan rakyat seluruhnya. Sehingga ke saat ini PDRM yang kononnya antara pasukan yang cekap dalam dunia tetapi tak mampu mencari siapakah pembunuh ketiga-tiga wanita muda yang malang ini.

Hari ini kita dikejutkan pula dengan kematian Teoh Beng Hock, SU Politik kepada seorang Exco Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Mayat mendiang ditemui di atas bumbung tingkat 5. Mendiang jatuh dari Pejabat SPRM yang terletak di tingkat 14. Persoalannya, bagaimana dia boleh jatuh dari pejabat tersebut ? Adakah dia dibunuh dan siapa pembunuhnya ? Atau membunuh diri ? Bolehkah diterima oleh akal orang yang mahu berkahwin pada keesokan harinya boleh bertindak menamatkan hidupnya ? Hampir mustahil...

Apa pun conclusion yang dibuat, ianya jelas menunjukkan Teoh juga merupakan mangsa konspirasi politik jahat pihak musuh. Takde siapa yang boleh menyangkal akan hal ini. Sudah terlampau banyak sejarah hitam yang berlaku dalam negara yang mana semuanya berpunca daripada kerakusan pemerintah yang takut hilang pengaruh dan kuasa. Antaranya Peristiwa Memali, Pembunuhan di Lubuk Merbau dan pemecatan DSAI.

Sedarkah kita betapa sebagai seorang Muslim, kita juga bertanggungjawab atas apa yang sedang berlaku dalam negara ni. Kita dah tahu pemimpin UMNO yang sedang memerintah ketika ini terdiri dari golongan manusia yang tidak beriman. Sebab itu mereka berani melakukan apa saja demi mempertahankan kuasanya. Sepatutnya kita dah lama sedar betapa sewaktu Mahathir jadi PM, bagaimana dia berjaya menguasai jabatan-jabatan penting dalam kerajaan bagi memudahkan segala "kerja jahat"nya mendapat restu dari "kepala-kepala" jabatan.

Dalam tahun 1988, Mahathir mulakan langkah pertamanya untuk menguasai Badan Kehakiman itu dengan memecat Tun Salleh Abas selaku Ketua Hakim Negara. Sejak itu, Mahathir meneruskan langkahnya dengan menguasai jabatan Peguam Negara, Polis dan BPR. Dan Mahathir berjaya dalam misinya bagi mencapai visi Pemusatan Kuasa.

Dalam kes pemecatan DSAI dalam tahun 1998 membuktikan betapa keempat-empat jabatan ini mengikut telunjuk beliau. Anwar diperlakukan macam binatang. Difitnah, dihina, dipukul, dibicarakan dalam Mahkamah Rimba, dipenjarakan 6 tahun walau tak bersalah. Cuma Anwar agak bernasib baik kerana masih dipanjangkan umurnya oleh Allah.

HARI ini, sekali lagi Anwar cuba disumbatkan semula ke dalam penjara dengan dakwaan liwat sekali lagi. Walaupun 4 orang doktor pakar sudah mengesahkan bahawa Saiful Bukhari Azlan tidak pernah diliwat oleh sesiapa pun, namun Mahkamah masih tidak mahu membebaskan Anwar. Kenapa ? Sebab Hakim yang membicarakan kes liwat ini sudah diatur kerana mengikut telunjuk PM Najib. Perlu diingat Najib memang berdendam dengan Anwar. Anwarlah yang dedahkan penyelewengan Najib dalam urusan pembelian pesawat Sukhoi dan kapal selam Scorpene sehingga Altantuya dibunuh. Najib semakin "panas" bila Anwar mengaitkannya dengan kes pembunuhan Altantuya.

Adakah Kita Mahu Negara Ini Terus Diperintah Oleh Golongan Perasuah dan Penjenayah Berlesen ?

Aku pun tak tahu jenis apakah manusia yang sedang memimpin UMNO hari ini. Bunuh anak orang, pukul anak orang, fitnah orang sesuka hati. Rompak wang rakyat. Tahan anak suami orang dalam ISA dengan alasan mengancam keselamatan negara. Aku nak tanya sapa sebenarnya yang mengancam negara ?

Renungkan fakta-fakta berikut ;

1- Negara ni dah jauh ketinggalan dengan Singapura, Korea Selatan dan Taiwan, salah siapa ?

2- Sebab apa nilai matawang Malaysia jatuh sedangkan nilai matawang Dollar Singapura dan Brunei kekal pada parasnya berbanding Dollar Amerika. Seluruh negara Asean juga turut sama menghadapi krisi ekonomi tahun 1998 tetapi mereka mampu bertahan. Kenapa tidak Malaysia ?

3- Mengikut CPI (Corruption Perceptions Index) 2008, Singapura menduduki tangga ke 4 terbaik sebagai negara hampir tiada rasuah manakala Malaysia yang diperintah oleh UMNO berada pada tangga ke-47 sebagai negara kuat rasuah.

4- Universiti di Singapura termasuk dalam ranking 20 terbaik dunia manakala Universiti di Malaysia langsung tidak tersenarai.

5- Penguasaan ekonomi orang Melayu hanya sekitar 25% saja walaupun UMNO dah memerintah 52 tahun.

6- Tanah milik orang Melayu di negeri paling kuat UMNO (Johor) hanya tinggal 11% saja. Itu pun termasuk tanah rancangan Felda.

7- Amanah Saham Johor lingkup. Orang Melayu terpaksa berhutang. Manakala ASN dan ASB tinggal nyawa-nyawa ikan.

8- Umat Islam yang murtad dah ratusan ribu manakala yang berperangai macam orang murtad sudah tak terkira banyaknya. Jenayah semakin meningkat. Rakyat semakin rosak akhlak.

9- Rakyat terus dibebani dengan kenaikan harga barangan mendadak.

10- Bangsa Melayu semakin hilang haknya satu demi satu.

Semua "10 Bala' Bencana" di atas adalah hasil pemerintahan UMNO... Tahniah kepada ahli UMNO kerana anda semua memang "terlampau bijak" pilih pemimpin.

Yang aku pelik tu, ada juga orang UMNO yang merungut tentang kenaikan harga barangan keperluan harian. Patutnya tak payah merungut sebab kau orang yang pilih puak-puak bangsat tu jadi pemimpin negara. Ada setengah tu hidupnya jauh lebih susah daripada orang PAS. Kesian sebab terus merelakan diri mereka diperbodohkan oleh para pemimpin UMNO yang semakin hari semakin kaya-raya.

Kepada seluruh ahli dan penyokong UMNO, pergilah jumpa Najib dan para pemimpin UMNO untuk dapatkan biasiswa jika anak nak masuk universiti. Hangpa jangan jadi bodoh, mereka naik sebab hangpa yang undi. Patut hangpa yang jadi "raja", bukan mereka. Kalau mereka tak nak bagi biasiswa, apa bodohnya hangpa nak undi lagi mereka dalam PRU yang akan datang. Lain kali belajarlah jadi rakyat yang cerdik dan tajam minda. Bukannya terus mempertahankan pemimpin jahat dan sesat yang ada dalam UMNO.

Kamu mengaku "Tiada Tuhan Melainkan Allah dan Muhammad Rasulullah" TAPI dalam waktu yang sama kamu masih mahu menjadi ahli dan menyokong UMNO yang berfahaman sekular Kristian.

Cuba tanya pada diri sendiri, sahkah Islam kamu di sisi Allah ?

Dalam persoalan yang melibatkan 'Aqidah, tiada tolak ansur. Kena tegas. Malangnya ramai di kalangan kita masih tak boleh bezakan yang mana satu perlu tegas dan yang mana pula boleh berlembut. Bukan semua perkara kita boleh berlembut beb... Kena faham betoi pasai ni.

Marilah kita belajar menjadi seorang Muslim yang bijak, beriman dan bertaqwa kepada Allah. Belajar dan tuntutlah ilmu dari orang yang arif. Bukan belajar dari golongan ustaz dan ulama' pengampu...

Tak tahulah aku, bala' apa lagi yang akan menimpa Malaysia selepas ni. Kalau orang Melayu yang dok sokong UMNO ni dok tak sedaq lagi, tak tahulah aku macamana nak habaq lagi.

Salam...

1 comment:

merun said...

tuan, masih ada lagi gambo mustakizah x? kalo ada, tlg paste utk tatapan bahawa allahyarhamha salah sorang insan teraniaya dlm malaysia...tk

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger