Friday, April 29, 2011

Melacur kerana hutang 'ah long'

Penulis masih ingat bagaimana Model Busana Muslim si Mashitah Ibrahim mengeluarkan 'fatwa songsang' yang berbunyi "Melacur harus hukumnya dalam keadaan darurat...". Hari ini timbul pula isu wanita terpaksa melacur kerana nak langsaikan hutang Ah Long. Mungkin wanita terbabit dok ambil fatwa songsang si Mashitah yang sesat tu kot.

"Tidak serik-serik. Inilah sikap buruk sesetengah anggota masyarakat negara ini yang suka sangat berhutang. Tewas kepada rasukan nafsu untuk berjudi dan berjoli, mereka ini juga sanggup berhutang dengan 'Ah Long' atau ceti haram meksipun bayaran balik yang melambung-lambung tinggi jumlahnya", keluhan Ketua Jabatan Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA, Datuk Michael Chong dengan nada marah dan geram.

Beliau juga mendedahkan ada kes melibatkan seorang isteri yang baik terpaksa melacurkan diri kerana berhutang dengan ah long. Tambahnya lagi, "Saya ada beberapa kes yang macam ini terpaksa melacurkan diri kepada ah long. Kalau ah long ini tak boleh terima perempuan ini dia akan bagi kepada kawannya dan kawannya akan bagi perempuan ini kepada kawannya. Begitulah yang berlaku.

Senario yang berlaku ini adalah antara penyakit masyarakat yang sedang melanda negara ketika ini.

Apa puncanya?

Sistem pemerintahan sekular amalan UMNO laknatullah. Segala kebejatan sosial dan keruntuhan akhlak yang berlaku hari ini merupakan bukti betapa gagalnya sistem ciptaan manusia. Malangnya pemimpin UMNO yang mengaku dirinya Islam tapi dalam waktu yang sama lebih percaya kepada sistem manusia. Menolak mentah-mentah Sistem Allah (Al-Qur'an).

Manifestasinya, berlakulah kes seperti melacur kerana hutang, membunuh kerana gila kuasa, perzinaan berleluasa, kes juvana, pelajar mengandung, murtad dan pelbagai lagi penyakit dalam masyarakat.

Berkaitan 'ah long' ni, Datuk Michael Chong harus ingat siapa 'godfather' pada Raja Ah Long ni.

Sebagaimana didedahkan oleh Datuk Ramli Yusof, mantan KPN Musa Hasan terlibat dalam melindungi kegiatan ah long, kongsi gelap, sindiket dadah dan pelacuran.

Selanjutnya di sini.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger