Friday, April 22, 2011

Emel 1Malaysia : Projek bantu kroni adik

Sebelum ini penulis pertikai Projek Emel 1Malaysia. Mungkin ada yang beranggapan penulis dah takde kerja lain, asyik menghentam kerajaan UMNO BN pimpnan Najib Altantuya. Ini bukan soal sentimen parti tapi seharusnya diingat khazanah negara bukan milik peribadi Najib maupun UMNO dan BN. Namun apa yang berlaku serta bukti di depan mata jelas menunjukkan UMNO BN telah menjadikan kekayaan negara seperti milik mak bapak dia orang. Justeru hari ini negara sedang berada di ambang bankrap ekoran amalan rasuah, penyelewengan dan pelbagai jenis jenayah kolar putih.

Satu dunia dah tahu bagaimana UMNO (bapak segala kejahatan atau dajjal) buat duit samada untuk diri, keluarga dan kroni.

Cuba tanya si mamak puaka tu, kenapa Anwar difitnah dan dipecat dari jawatan TPM dan UMNO pada 8 September 1998?

Penulis tak pernah lupa. Sebenarnya anak kesayangannya, Mirzan ketika itu menghadapai masalah besar akibat hutang syarikat perkapalannya mencecah RM400 juta. Lalu si anak mengadulah pada si ayah, PM masa tu. Lalu disuruhnya si anak berjumpa Anwar (Menteri Kewangan). Sebelum tu si ayah dah arahkan Anwar agar menggunakan wang perbendaharaan untuk bayar hutang si anak.

Lalu si anak manja pergi menemui Anwar dengan gembira kerana pada sangkaannya Anwar akan menuruti arahan ayahnya. Tanpa diduganya Anwar tetap bertegas tidak mahu meluluskan permintaan anak manja PM itu kerana wang perbendaharaan adalah wang rakyat. Mana boleh gunakan wang rakyat untuk melunasi hutang seorang anak PM. Bukan duit mak bapak dia. Kecewalah si anak dan merengek-rengek mengadu pada si ayah.

Bertitik-tolak dari situlah, projek konspirasi menjatuhkan Anwar mula diatur oleh para konspirator atas arahan si mamak puaka.

Apa bezanya sekarang?

Bermula dengan pembelian Sukhoi menggunakan proksi si Adib Adam, dituruti pula projek pembelian kapal selam Scorpene melalui proksi Razak Baginda, Najib Rosmah terus membina kekayaannya. RM450 juta disapu melalui pembelian pesawat Sukhoi dan RM500 juta dari pembelian dua biji Scorpene.

Hari ini Najib lancarkan pulak Projek Emel 1Malaysia RM50 juta untuk menolong syarikat milik rakan adiknya, Tricubes Sdn Bhd.

Kita bukan menuduh tapi dah ada pendedahan dibuat berkaitan dengannya.

Masa Untuk Berubah

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger