Tuesday, April 26, 2011

Chua dakwa RPK telah 'dibeli'

Rasanya tidak wajar bagi seorang pimpinan begitu cepat melatah hanya kerana siaran media perdana yang telah diketahui umum sebagai lidah munafiq UMNO. Namun itulah yang terjadi pada Naib Presiden PKR, Chua Jui Meng bila mendakwa RPK telah dibeli oleh BN ekoran wawancara beliau disiarkan sehari sebelum hari pengundian PRN Sarawak 16 April lalu.

Dan penulis juga kurang setuju bila Pemuda PAS Wilayah Persekutuan membidas keras Prof Dr Aziz Bari sebagai ejen UMNO bila pakar perlembagaan itu mengkritik pedas PAS dan cadangan agar Presidennya ditukar ekoran kegagalan parti itu di PRN Sarawak.

Berbalik pada tuduhan Chua terhadap RPK, penulis kira Naib Presiden PKR tu terlupa bahawa RPK bukan ahli PKR, PAS maupun DAP. Jadi, dia bebas mahu mengkritik mana-mana parti sekalipun, termasuk pimpinan.

Pokoknya, dalam wawancara bersama wakil TV3 itu, penulis yakin RPK menjawab segala soalan yang ditujukan kepadanya secara jujur. Malangnya, bila rakaman itu sampai ke tangan penerbit, sudah pasti telah disunting terlebih dahulu sebelum disiarkan bagi memberi 'keuntungan tak bermaruah' kepada BN dalam PRN Sarawak.

Agak malanglah bila seorang pimpinan utama PKR boleh percaya dengan tayangan wawancara tersebut yang disiarkan berulang-ulang di TV3 dan RTM 1.

Pelik juga rasanya bila Chua Jui Meng macam tak tahu pulak kerja munafiq TV3SUKU selama ini walhal beliau bekas Timbalan Presiden MCA dan Menteri Kabinet BN.

Pimpinan tak boleh emosional. Nanti orang tengok tak matang.

Ekoran tuduhan tersebut, hari ini RPK menjawab dalam blognya.

"Mari Kita Gulingkan UMNO BN"

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger