Friday, January 28, 2011

Najib tak keruan, takut Anwar dan PR

Menghairankan bila seorang PM yang berkuasa boleh jadi penakut macam budak sekolah. Diajak berdebat isu ekonomi, tak nak. Lepas tu boleh pulak cakap "Kalau berdebat, nanti Anwar yang rebah." Pelbagai alasan dan helah diberikan oleh manusia bacul, penakut dan perasuah bernama Najib Altantuya. Benarlah kata orang, bila dah terlalu banyak dosa dan kesalahan, maka dengan sendirinya diri jadi tak keruan dan meracau. Dah lihat saja betapa meracaunya bapa anak Altantuya itu sekarang.

Dan hari ini dilaporkan bahawa Najib pada tahun lalu telah mendesak Arab Saudi bagi menyiasat dakwaan bahawa Ketua Pembangkang, DSAI ada menerima dana dari negara teluk untuk kempen pilihan raya umum akan datang.

Tengok. Punya gelabahnya Najib sejak tahun lalu lagi.

Heran sungguhlah... Kenapa Najib dok takut sangat Anwar dapat dana luar. Lantaklah siapa pun yang ikhlas nak beri dana pada Anwar, jika ada. Bukan salah. Kalau penulis sendiri seorang billionaire, sudah tentu penulis akan salurkan dana paling kurang RM50 juta juta kepada Pakatan Rakyat untuk menumbangkan rejim jahat kerajaan UMNO BN.

Hoi Najib, sila jawab segala tuduhan terhadap kau berhubung kes Altantuya, Scorpene, Eurocopter dan Sukhoi. Juga kalau anak jantan, sila sahut cabaran Anwar untuk berdebat dalam isu ekonomi. Tak usah berhelah dengan alasan bodoh. Rakyat hari ini semakin cerdik dan tahu memang kau penakut.

Najib kena ingat, gelombang kebangkitan rakyat di Tunisia sedang merebak ke seluruh dunia Islam. Rakyat Mesir dan Yemen kini sudah bangkit mendesak perletakan jawatan Presiden dan PM mereka. Bermakna mahukan kerajaan baru yang lebih baik.

Penulis nasihatkan Najib agar jangan terus memperalatkan Polis untuk melindungi segala kurap UMNO BN. Anggota Polis pun ada maruah. Bukan tugas mereka menjaga UMNO. Jangan sampai mereka turut bangkit bersama rakyat sebagaimana 2,000 anggota Polis Tunisia.

Marilah kita panjatkan doa' semuga Allah berikan kemenangan kepada Cikgu Normala Sudirman, calon PAS di PRK Tenang.

Amin.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger