Monday, May 18, 2009

DUN Penanti : Confirm ! UMNO / BN Bacul

Tak pernah berlaku sebelum ini di mana UMNO/BN tidak bersedia menghadapi Pilihanraya Kecil yang diadakan dalam negara kecuali sekarang. Agak pelik bunyinya tetapi itulah hakikat sebenarnya yang berlaku pada BN hari ini semenjak diketuai oleh Najib 'Altantuya'.

Dalam kenyataan media, Najib menggariskan 3 sebab mengapa BN menolak untuk bertanding di kerusi DUN Penanti :

1- kekosongan kerusi itu bukan diperuntukkan oleh perlembagaan tetapi satu usaha PKR untuk menyelesaikan masalah dalamannya.

2- pilihanraya kecil ini satu permainan politik pembangkang.

3- BN lebih mengutamakan khidmat kepada rakyat dan langkah memulihkan ekonomi negara.

Boleh percaya ke dengan alasan bodoh si Najib ni ?

Saya pula menggariskan 3 sebab mengapa BN boleh jadi sebacul ini ;

1- Najib selaku Pengerusi BN sudah tidak sanggup lagi menghadapi kekalahan untuk kali yang kelima berturut-berturut dalam pilihanraya kecil setelah mengalami kekalahan yang mengaibkan di Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Kekalahan BN di DUN Penanti secara tidak langsung memberi impak negatif kepada BN itu sendiri. Kesannya boleh merebak ke seluruh negara sehingga ke Sabah dan Sarawak.

2- Najib dilanda perasaan bimbang dan takut kerana kemelut politik di Perak dengan sendirinya menjatuhkan kredibilitinya sebagai PM serta menjatuhkan imej UMNO/BN itu sendiri. Hari ini rakyat Perak khususnya dan seluruh negara amnya menyedari betapa 'jahatnya' UMNO/BN menggunakan segala tektik hina dan keji merampas kerajaan PR Perak. Polis dijadikan pecacai untuk menjayakan rancangan jahat mereka. Istana juga turut diheret bersama dalam misi ini.

3- Najib juga sedar majoriti rakyat negara ini semakin benci dengan BN. Rakyat semakin sedar selama ini kerajaan UMNO/BN mengamalkan rasuah, penyelewengan dan pelbagai lagi jenayah kolar putih. Kes pembunuhan Altantuya merupakan kemuncak kepada bukti penyelewengan dan jenayah yang melibatkan pemimpin atasan UMNO. Najib tahu majoriti rakyat percaya memang dia terlibat dalam kes pembunuhan kejam ini.

Kini semakin jelas lagi tersuluh bahawa BN itu sendiri semakin rapuh. Kita yakin MCA dan MIC sendiri sedang menghadapi masalah kehilangan sokongan dari masyarakat Cina dan India. Tidak mustahil dalam PRU13 kelak, bilangan pemilih Cina dan India yang mengundi Pakatan Rakyat semakin meningkat berbanding PRU12.

Kemelut yang berlaku antara UMNO, MCA dan MIC dalam mengisi jawatan kabinet baru-baru ini sebenarnya masih tidak reda. Hanya lahiriah saja nampak macam selesai. Ibarat macam buah durian yang kulitnya nampak elok tetapi bila dibuka isinya buruk.

Perlu diingat UMNO akan pupus tanpa rakan sekutunya MCA, MIC dan Gerakan serta komponen BN yang lain. UMNO mana berani nak masuk pilihanraya guna lambang sendiri. Dan memang kita dah tahu pun UMNO selama ini memang memperkudakan parti komponen BN yang lain untuk terus kekal berkuasa. MCA dan MIC dah lama menyedari hal ini cuma belum berani bertindak untuk keluar dari komponen BN.

Perlu diingat UMNO menggunakan tektik 'perangkap'. Semua presiden parti komponen BN masing-masing dah kenyang dengan 'duit rasuah'. Jadi mana ada keberanian lagi untuk nak bawa keluar parti masing-masing dari BN.

Lihat saja apa yang berlaku kepada Yong Teck Lee. Bila dia mengisytiharkan SAPP keluar dari komponen BN, serta-merta BPR datang menyiasat kes rasuahnya sewaktu menjadi KM Sabah dulu. Sedangkan kes tersebut dah lama selesai. Inilah tektik jahat UMNO memperkuda dan memerangkap rakan komponennya dalam BN.

Kepada seluruh rakyat Malaysia, sudah tiba masanya untuk kita 'kuburkan' BN dalam Pilihanraya Umum Ke-13 nanti. Jangan kita biarkan negara ini jatuh bankrap angkara kerakusan mereka. Hidup kita selama ini bukannya semakin senang tetapi semakin susah. Negara kita kaya dengan pelbagai hasil bumi termasuk minyak tetapi kita terus dibebani dengan kenaikan harga minyak yang melampau.

Untuk UMNO, Go To Hell....

Adios.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger