Sunday, May 17, 2009

'Kepala Penyamun' Dilantik Ketua Pemikir UMNO Selangor

Alkisah diceritakan sang Maharaja Jib Altantuya turun ke Selangor semalam mencemar dirinya dan pengerusikan mesyuarat khas UMNO Selangor bagi membincangkan satu kaedah khusus menjawab segala tuduhan dan fitnah kerajaan Pakatan Rakyat yang sedang ruling negeri itu.

Kata sang Maharaja, "kita perlu fikirkan satu cara yang terbaik bagi menjawab segala tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang kepada UMNO. Rakyat perlu diberikan penjelasan yang betul agar tidak terpedaya dengan segala tohmahan ini. Kita perlu mengembalikan keyakinan rakyat terhadap UMNO." (Berita TV3 jam 6.00 petang, 17 May 2009)

Manakala sang kepala penyamun Selangor, Khir Toyo dilantik oleh sang Maharaja sebagai "Ketua Pemikir UMNO" bagi menjawab segala tuduhan dan fitnah yang dilemparkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat.

Nak ketawa pun ada, nak muntah pun ada bila melihat gelagat para pemimpin bangsat dalam UMNO ni. Dah hampir habis segala harta negara dan rakyat kau orang sapu, lepas tu kau orang nak tipu lagi rakyat Selangor dengan pelbagai 'jawapan palsu' bagi menafikan segala dakwaan dan pendedahan dengan bukti kukuh oleh kerajaan PR.

Seluruh rakyat Selangor dah tahu siapa Khir Toyo sebenarnya. Menjadi jutawan dalam sekelip mata setelah menjadi MB. Pelbagai bukti penyelewengan dan rasuahnya dikemukakan kepada BPR namun tiada sebarang tindakan pun kerana waktu itu masih berkuasa. Sebaliknya yang kena siasat orang yang membuat laporan bukti.

Inilah negara jakun yang mengamalkan 'Undang-Undang Rimba'. Semua pimpinan atasan UMNO 'kebal' dari sebarang tindakan undang-undang. Sebaliknya yang ditahan dan dikenakan tindakan hanyalah pimpinan pembangkang dan rakyat biasa yang tidak berdosa.

Cuba kita tanya kepada sang kepala penyamun Selangor ni ;

1- Dari mana dia dapat duit buat mahligai bernilai RM15 juta tu ?

2- Mana pergi duit PNSB berjumlah RM17.2 juta hasil penjualan 7 unit hartanah di Mekah ?

3- Kalau berani, sila jawab kepada kerajaan PR Selangor berhubung 20 kes rasuah kau ini.

Sebenarnya si Khir ni bodoh. Maharaja Jib sengaja lantik dia sebagai Ketua Pemikir kerana mahu perangkap dan menjatuhkan kredibilitinya. Najib sedar memang tak boleh jawab pun segala dakwaan pihak Pakatan Rakyat sebab segalanya memang benar dan ada bukti.

Najib sendiri pun tak berani menjawab segala dakwaan dan tuduhan yang dilemparkan terhadapnya berhubung kes pembunuhan Altantuya sebabnya memang dia terlibat. Kita tengok saja sewaktu perbicaraan kes ini sedang dibicarakan. Mana ada mahkamah dalam dunia yang melarang peguambela untuk menyebut dan memanggil saksi bagi tujuan pembelaan kecuali di Malaysia je. Bayangkanlah, betapa jakunnya Hakim yang membicarakan kes Altantuya ni apabila melarang penguambela menyebut nama Najib dalam kamar mahkamah. Ini pun sudah jadi satu indikator jelas bahawa memang Najib terlibat.

Begitu juga dalam Pilihanraya Kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau. SPR dan Polis melarang penggunaan isu pembunuhan Altantuya sebagai bahan kempen. Apakah maksud larangan ini ? Kita sendiri boleh jawab dengan mudah...

UMNO sebenarnya dalam keadaan nazak mutakhir ini. Diserang wabak selsema babi akibat segala dosa dan pengkhianatannya terhadap negara dan rakyat jelata. Hari demi hari segala pekong mereka dibongkar bersama bukti. Mereka sedar rakyat sudah hilang kepercayaan dan mula beralih sokongan kepada Pakatan Rakyat khususnya kepada PAS.

Bila dah terdesak dan nazak, timbullah pula suara para penjilat UMNO yang menyarankan agar UMNO bersatu dengan PAS demi kepentingan orang Melayu. Kepala ayah dia orang...!

Hoi ! pemimpin dan para penjilat UMNO, selama ini engkau orang yang tipu bangsa sendiri. Kami dah tahu siapa kamu sebenarnya.

Rakyat Malaysia perlu insaf. Jangan dipilih lagi para pemimpin UMNO/BN ni sebagai pemerintah. Wabak selsema babi yang dah tiba ke negara kita sekarang merupakan bala' daripada Allah disebabkan kesalahan kita sendiri. Dosa besar kita ialah kerana terus memilih para pemimpin munafiq, tidak beriman dan zalim memerintah negara.

Jangan sampai bala' yang seterusnya tiba pulak baru nak sedar...

Adios.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger