Sunday, May 17, 2009

Kes Altantuya : Najib Takut Ke Luar Negara ?

Memang sudah menjadi amalan PM yang baru akan membuat lawatan rasmi ke luar negara bagi mengadakan pertemuan dengan rakan-rakan sejawatnya. Waktu Pak Lah baru dilantik sebagai PM, beliau segera membuat kunjungan hormat bertemu rakan-rakan sejawatnya di luar negara.

Tapi lain pula dengan si Najib ni. Setelah 2 bulan jadi PM, Najib baru melawat 2 buah negara iaitu Manado, Sulawesi Utara dan Thailand. Itu pun pergi ke Thailand pasal persidangan Kemuncak Asean Ke-14 di Bangkok.

Mengapa Najib tak pergi bertemu rakan sejawatnya di Jepun, Korea Selatan, Australia, England dan negara-negara lain yang ada hubungan diplomatik dengan Malaysia ?

Sebenarnya Najib takut dan malu untuk berbuat demikian disebabkan isu pembunuhan Altantuya yang mengaitkan dirinya telah didedahkan dalam 11 akhbar antarabangsa. Yang didedahkan melalui internet sudah tak terkira lagi.

Jika tak bersalah, kenapa Najib tidak menyaman sebuah akhbar Peranchis "French Liberation" yang mula-mula membuat pendedahan tersebut. Persoalannya, sehingga ke saat ini Najib masih berdiam diri seribu bahasa. Orang yang tak sekolah tinggi pun boleh dok pikiaq kenapa Najib tak berani saman French Liberation.

Orang biasa dok kata "Kalau dah salah tu, sorok macamana pun tetap nampak salahnya". Bayangkan kita tiada lesen memandu dan sedang menunggang motorsikal melalui sekatan jalanraya Polis. Cuba bayangkan macamana perasaan dan riak wajah kita ketika itu. Polis tengok riak muka kita pun faham. Sah! tiada lesen.

Begitulah apa yang dialami oleh Najib dan bininya Rosmah. Sejak hari pertama dilantik jadi PM, wajah Najib dan Rosmah langsung tidak ceria seakan sedang menanggung seribu masalah yang tidak berpenghujung. Agaknya pasangan No.1 negara ini sering dikejar oleh bayangan Altantuya setiap malam. Mungkin juga mereka berdua ni sedang dilanda perasaan bimbang yang kronik ekoran terlalu memikirkan apakah tindakan yang bakal diambil oleh Kerajaan Mongolia.

Logiknya, takkanlah Setev Shaaribu (ayah Altantuya) dan Kerajaan Mongolia hanya berdiam diri begitu saja sedangkan mereka tahu siapa sebenarnya yang terlibat dan mengarahkan pembunuhan kejam ini. Bangsa Mongolia ini memang terkenal dengan sikapnya yang pemberani. Pantang maut sebelum ajal. Berjuang sehingga ke titisan darah terakhir. Teringat aku slogan "Agi Idup Agi Ngalaban" (Berjuang Selagi Nafas Masih Ada) yang tertera di pintu gerbang masuk di Kem Wardieburn, Setapak.

Aku memang sokong 1000% jika Prof Setev Shaaribu dan Kerajaan Mongolia mengambil tindakan selanjutnya bagi memastikan keadilan yang sebenarnya tertegak dalam kes ini. Biar orang yang sebenarnya bertanggungjawab dan terlibat dalam pembunuhan Altantuya ini di bawa ke muka pengadilan. Perbicaraan kes ini di Mahkamah Malaysia langsung tak boleh pakai.

Inilah balasan Allah terhadap golongan manusia yang tidak beriman, munafiq, jahat dan lebih keji lagi didakwa terlibat dengan pembunuhan paling kejam dalam sejarah dunia.

Mungkin di dunia boleh terlepas dari sebarang dakwaan kerana menjadi orang No.1 negara. Polis dijadikan pecacai untuk melindungi segala kezaliman, kesalahan dan penyelewengan. Tapi perlu diingat, bila Pakatan Rakyat memerintah kami rakyat Malaysia akan menuntut agar golongan penjenayah, perasuah dan perompak ini mesti di bawa ke muka pengadilan. Itu pun kalau golongan zalim ni masih panjang umurnya.

Dengan izin Allah, kuasa rakyat akan menentukan halatuju negara ini. Yang zalim dan jahat pasti akan jatuh jua akhirnya.

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger