Saturday, May 23, 2009

MB Perak : Keputusan Mahkamah Rayuan Dah Dijangka...

Keputusan Mahkamah Rayuan baru-baru ini yang menyebelahi Zambry memang telah kita jangka. Bukan satu perkara yang pelik hal ini berlaku dalam negara. Semuanya boleh diatur mengikut skrip sang penguasa bangsat yang ada. sistem Kehakiman dalam negara kita mula tergugat apabila Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abas dipecat atas arahan Mahathir. Sejak insiden pemecatan ini, Mahathir dan UMNO mula 'mengatur dan memilih' barisan para Hakim yang boleh dijadikan 'pecacai angkat najis' mereka.

Pendedahan oleh DSAI melalui rakaman Video VK Linggam jelas membuktikan bahawa Sistem Kehakiman dalam negara telah punah sama-sekali. Hakim yang dinaikkan pangkat bukan mengikut seniority dan pengalaman tetapi dipilih dari kalangan Hakim yang boleh diperbudakkan oleh pimpinan PM dan kroninya. Sebab itulah sistem Kehakiman dalam negara kita dipandang hina oleh negara luar.

Video VK Linggam Part 1:



Video VK Linggam Part II :



Video VK Linggam Part III :



DUA kes perbicaraan besar yang membuktikan Hakim jadi pecacai angkat najis kepada sang penguasa bangsat ;

Pertama - Perbicaraan Kes Pemecatan DSAI yang jelas tak bersalah tetapi terpaksa menginap di 'Hotel 5 Bintang' Sungai Buloh.

Tak perlu diulas lagi tentang bagaimana perbicaraan berjalan, tilam bertompok diangkut ke mahkamah, tuduhan yang direka-reka, tarikh kejadiah boleh dipinda-pinda. Apa yang pasti pihak pendakwa terpaksa mendakwa perkara yang tak berlaku demi melaksanakan skrip si Mamak Tua yang marahkan Anwar kerana menentangnya. Bila si Mamak ni dah jadi rakyat biasa, akhirnya dia sendiri mengaku bahawa Anwar tak bersalah. Segalanya hanyalah rekaan semata-mata. Bayangkanlah inilah sistem kehakiman yang ada dalam negara hari ini. Namun semua orang yang terlibat menjayakan 'kerja terkutuk' ini bagi menjatuhkan DSAI tidak akan terlepas di Mahsyar kelak. Ghani Patail, Musa Hassan, Azizan Abu Bakar, Umi Hafilda dan orang-orang yang sewaktu dengannya.

Kedua - Perbicaraan Kes Pembunuhan Altantuya Yang Melibatkan Najib dan Rosmah.

Sepanjang perjalanan perbicaraan kes ini, Hakim melarang pihak pembela menyebut nama Najib dalam kamar mahkamah. Mengapa larangan ini dibuat ? Mana ada pemimpin dalam dunia ini yang tak boleh dipanggil ke mahkamah untuk memberi keterangan kecuali di Malaysia. Persoalannya kenapa larangan ini dibuat sedangkan Najib merupakan salah seorang saksi utama dalam kes ini. Sebabnya adalah berikut ;

1- Najib sebagai Menteri Pertahanan melalui kementeriannya telah melantik Syarikat Perimekar Sdn Bhd (milik Razak Baginda) sebagai konsultan dalam urusan

pembelian kapal selam Scorpene. Dan Altantuya juga turut sama dalam urusan perjanjian ini sebagai jurubahasa.

2- Najib yang memperkenalkan Altantuya kepada Razak Baginda di satu pameran berlian di Singapura

3- Najib sendiri memberitahu kepada Razak Baginda yang dia ada melakukan hubungan seks dengan Altantuya

4- Mayat Altantuya telah diletupkan sehingga hancur berkecai dengan menggunakan C-4 Explosive. C-4 ini hanya digunakan oleh angkatan tentera. Pada hari kejadian, Najib adalah Menteri Pertahanan. Persoalannya, bagaimana C-4 ini boleh dibawa keluar dari simpanan ATM ? Siapa yang mengarahkannya ? Sepatutnya Najib selaku Menteri Pertahanan ketika itu harus menjawabnya.

5- Lebih menyerlahkan lagi pekong Najib apabila larangan berkempen menggunakan Isu Altantuya dalam PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau.

Semuanya ini menunjukkan betapa rendahnya level Sistem Kehakiman dalam negara. Rakyat semakin hilang kepercayaan terhadap sistem Keadilan dan Kehakiman yang ada dalam negara ekoran keputusan 3 orang Hakim sebulat suara mengumumkan Zambry (nak sebut nama si mamak ni pun aku jijik) sebagai MB Perak yang sah.

Berikut adalah hujah ketiga-tiga Hakim yang tak berapa cerdik ni ;

"Hakim mahkamah tinggi Datuk Abdul Aziz Abd Rahim membuat kesilapan dalam keputusannya dan Sultan Perak layak melantik Zambry apabila Mohamad Nizar hilang majoriti dalam DUN."

Pelik aku bila ketiga-tiga Hakim ni berhujah dengan mengatakan Nizar hilang majoriti. Sedangkan ketiga-tiga 'katak' itu mengisytiharkan diri mereka sebagai ADUN Bebas. Kesimpulannya kedudukan kerusi di Perak sekarang ialah 22 Pakatan Rakyat, 22 BN dan 3 Bebas.

Di mana sifirnya yang digunapakai oleh ketiga-tiga Hakim ni yang mengatakan Nizar hilang majoriti ? Mana boleh dikira BN sebagai majoriti hanya mengambil cakap ketiga-tiga katak ini yang menyatakan sokongan mereka kepada BN. Lainlah kalau mereka bertiga ni mengisytiharkan diri menyertai BN.

Logikkah hujah tiga Hakim ni ? Sebab itulah selepas Mahkamah Tinggi memutuskan Nizar sebagai MB Perak yang sah, beliau terus pergi mengadap Sultan Perak untuk memohon perkenan membubarkan DUN bagi menyelesaikan kemelut ini. Malangnya Sultan masih tak faham hasrat rakyatnya ataupun sudah seronok dibuai kemewahan hidup dengan segala kekayaan hasil kurniaan projek kerajaan BN kepada anaknya. Pepatah Melayu ada menyebut 'Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah."

Inilah dia Sistem Keadilan dalam negara ku. Para Hakim yang berani dan amanah dengan tugas mereka akan disekat kenaikan pangkat manakala Hakim yang boleh diperbudakkan macam si bangsat Augustine Paul akan dinaikkan pangkat dengan mudah walaupun tak layak.

Wahai UMNO dan BN, kau tunggulah saat ajalmu dalam PRU13. Kami rakyat Malaysia akan bangkit dan pastikan semua petualang negara akan di bawa ke muka pengadilan dengan segera. Hatta sampai ke lubang cacing pun kami akan kejar kamu.

Wahai Najib dan Rosmah, jangan diingat bila berada di puncak kuasa... kamu boleh berbuat sesuka hati. Sebenarnya kamu lupa yang hati seluruh rakyat Malaysia berada di dalam genggaman Allah SWT. Nantikan saja keputusan PRU13 kelak.

Sayonara...

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger