Thursday, September 25, 2008

Minyak Hanya Turun10 sen

Kabinet memutuskan penurunan harga minyak 10 sen ekoran penurunan harga minyak mentah dunia kepada USD 92.00 setong. Kapasiti 1 tong = 159 liter. Hari ini nilai USD 1.00 = RM 3.45. Nilai harga minyak 1 tong = RM 319.82. Bermakna 1 liter = RM 2.01.

Kita jangan lupa bahawa nilai subsidi minyak yang diberikan oleh kerajaan ialah 30 sen. Sepatutnya harga seliter minyak pada masa ini ialah RM 2.01 - RM0.30 = RM 1.71. Tapi apa yang berlaku sekarang harga minyak kita ialah RM 2.45 seliter setelah diturunkan 10 sen.

Sejak awal aku dah kata pemimpin UMNO ni memang munafik. Dah berpuluh tahun rakyat ditipu dengan segala propaganda murahan bagi menyembunyikan segala kelemahan dan penyelewengan mereka. Malangnya rakyat khususnya bangsa Melayu masih tak sedar lagi. Terus-menerus diperbodohkan oleh puak-puak munafik ni.

Sebenarnya aku sendiri tak faham kenapalah orang Melayu yang sebangsa dengan aku ni masih boleh menyokong UMNO. Bila ditanya, mereka menjawab kita mesti sokong UMNO kerana inilah parti orang Melayu yang nak bela kita.

Bela apa ? Biasiswa anak orang Melayu dihapuskan. Anak orang Melayu kini terpaksa berhutang bila melanjutkan pelajaran ke IPTA atau IPTS. Sudahlah kedudukan ekonomi orang Melayu ketinggalan, ditambah pula dengan bebanan hutang PTPTN. Pendek kata sampai matilah orang Melayu berhutang.

Sebenarnya orang Melayu yang dok sokong UMNO ni tak sedar bahawa pimpinan UMNO memang suka kalau orang Melayu susah dan miskin. Bila ramai orang Melayu miskin, maka senanglah 'digula-gulakan' oleh pimpinan UMNO. Inilah tektik yang digunakan oleh Yahudi untuk menguasai dunia. UMNO belajar dari mereka.

Pimpinan UMNO cukup sedar jika ramai orang Melayu yang hidup senang dan kaya, maka mereka sukar untuk mempengaruhi minda golongan sebegini. Kebiasaannya golongan yang mempunyai kedudukan ekonomi yang kukuh, mereka tidak bergantung kepada subsidi kerajaan dan berani menyokong pembangkang.

Bagi golongan orang Melayu yang cukup-cukup makan, mereka takut untuk menyokong pembangkang kerana bimbang anak-anak mereka tidak mendapat bantuan seperti biasiswa, buku teks dan sebagainya. Bimbang anak mereka tak dapat kerja jika sokong pembangkang. INILAH MINDA KELAS KETIGA BANGSA MELAYU HARI INI.

Aku tak tahulah mana perginya AQIDAH ISLAM orang Melayu yang sokong UMNO ni. Mereka lebih takutkan pimpinan UMNO daripada Allah. Aku bukan tuduh tapi kenyataan. Kalau mereka betul takutkan Allah, dah lama mereka tinggalkan UMNO yang memang jelas menolak Undang-Undang Allah (Al-Qur'an).

Nasib kaulah wahai Melayu. Jangan besok di Akhirat baru nak menyesal dan minta pada Allah agar dikembalikan semula ke dunia kerana nak buat amal saleh dan menyokong perjuangan Islam.

Peringatan ikhlas dari aku. Jika kamu mati dalam keadaan hati dan jiwa kamu masih menyokong UMNO, percayalah bahawa tempat kembali kamu adalah Neraka Jahannam. Terpulanglah samada kamu nak percaya atau tidak.

Yang pastinya Rasulullah SAW tidak akan mengakui kamu sebagai umatnya.

Sekian.


No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger