Wednesday, September 3, 2008

Hamba Yang Bertaqwa Dikasihi Seluruh Manusia

Bila menatap gambar ini pastinya berdetik hati dengan berkata "Janji Allah pasti berlaku."

Allah telah berjanji kepada hambaNya yang beriman dan bertaqwa bahawa Dia akan mengarah dan menggerakkan hati seluruh manusia untuk tunduk patuh dan kasih kepadanya.

Gambar ini jelas menunjukkan betapa mesranya hubungan di antara 2 pemimpin utama yang berlainan parti dan agama tetapi boleh duduk semeja sambil berbual. Apa agaknya yang diperkatakan oleh YAB Lim Guan Eng pada YAB Tuan Guru Nik Aziz sambil memegang tongkat milik Tuan Guru. Aku rasa mungkin inilah perbualan mereka berdua ;

Lim Guan Eng : Tuan Guru, cantiklah tongkat ni. Boleh tak bagi kat saya buat kenangan.

Tuan Guru : Kalau awak nak, ambil saja. Nanti hambo boleh beli yang lain.

Lim Guan Eng : Tuan Guru, betul ke pakai tongkat ni Sunnah Nabi ?

Tuan Guru : Benar. Nabi Muhammad sendiri pakai tongkat. Sebab tulah hambo pakai tongkat ni. Kalau kita ikut sunnah, Nabi kasih kat kita.

Semua sedia maklum bahawa Tuan Guru Nik Aziz ada menghadiahkan sebuah buku tentang Pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz kepada YAB Lim Guan Eng.

Insan seperti YAB Lim Guan Eng sendiri mengakui bahawa hanya Pemerintahan Islam saja yang terbaik dan boleh menjamin kesejahteraan hidup seluruh manusia. Maka, setelah dilantik menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah berjanji bahawa dia akan memerintah dan mentadbir Kerajaan Pulau Pinang mengikut cara Pemerintahan Umar Abdul Aziz.

Kita menaruh keyakinan terhadap YAB Lim Guan Eng untuk melaksanakan tugasnya. Pastinya beliau akan merujuk kepada YAB Tuan Guru Nik Aziz jika ada sebarang kemusykilan.

Islam For All.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger