Wednesday, April 20, 2011

Emel RM50 juta

Mudah bebenor Najib bazirkan RM50 juta wang rakyat untuk Projek Emel 1Malaysia sedangkan masih ramai lagi rakyat marhain yang hidup merempat dan serba dhaif dibiarkan tanpa pembelaan. Alasan bodohnya, Projek Emel ini bertujuan memudahkan rakyat berurusan dengan kerajaan. Memudahkan rakyat atau nak bagi projek kepada kroni? Selama ini pun rakyat tiada masalah berurusan dengan kerajaan dengan menggunakan Emel sedia ada.

Pengalaman penulis berada di Sarawak selama seminggu cukup menginsafkan bila melihat dengan mata sendiri betapa miskinnya orang Melayu dan Iban yang terus ditindas di luar bandar. Tak tahulah lepas ni apa pulak projek Najib untuk memateri namanya sebagai PM yang hebat selepas mati. Benchmark Mahathir dengan Petronas Twin Tower, Pak Lah dengan Islam Hadhari.

Itulah trend PM Malaysia yang sibuk mencipta nama agar dipuja oleh golongan jahiliyyah di kalangan mereka. Mereka bukan sibuk mahu membangunkan negara sebagaimana Korea Selatan dan Taiwan serta membela nasib rakyat, tapi sibuk memikir hingga kembang kepala tentang cara terpantas untuk menjadi bilionair. Saban hari berbohong dan memperbodohkan rakyat dengan berita yang indah-indah hingga mempesonakan rakyat bawahan.

Umpamanya, setiap kali menjelang pilihanraya, rakyat terus didendang dengan 'lagu' pembangunan. Janji projek itu dan ini. RM100 juta, RM 50 juta, RM5 jutalah dan sebagainya. Bila dah menang, janji tinggal janji. Rakyat pun sedar telah ditipu.

Dah berbelas kali pilihanraya dilalui, maka sebanyak itulah juga janji yang ditabur dan diengkari. Anehnya, rakyat terus percaya dengan pembohongan itu walau dah beberapa kali ditipu hidup-hidup. Baru dapat duit RM50 atau RM100 pada malam terakhir sebelum mengundi, sudah jadi bodoh semula walhal sebelum itu dah bertekad mahu berubah dan tak rela ditipu lagi.

Emel RM50 juta

Timbul persoalan, apa perlunya Najib berbelanja sebegitu besar hanya untuk bina server Emel 1Malaysia? Nampak sangat untuk kepentingan peribadi. Dalam keadaan server emel tempatan yang sedia ada seperti tmnet, jaring dan lambakan server antarabangsa yang terkenal seperti Yahoo, Gmail, Hotmail dan lain-lain, bukankah projek Emel 1Malaysia ini mengarut dan membazir wang rakyat demi menuruti kehendak seorang manusia durjana.

Bagi rakyat yang biasa menggunakan Emel, tentunya Yahoo, Gmail atau Hotmail menjadi pilihan mereka.

Bersegeralah kita lakukan islah sebelum negara jadi semakin parah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger