Wednesday, April 27, 2011

Awas!!! UMNO meroyan lagi

Satu hal yang menarik bila Harakahdaily melaporkan UMNO sedang berusaha mendekati DAP atas tujuan membawa masuk parti itu ke dalam Barisan Nasional. Menurut laporan lidah rasmi PAS itu, usaha ini diperhebatkan lagi ekoran kemarahan UMNO terhadap MCA yang mengajak masyarakat memboikot Utusan Malaysia, lidah rasmi UMNO.

Sumber menyebut, usaha itu dibuat selepas UMNO mendapati pengaruh DAP semakin kuat selepas PRN Sarawak.

Bagi penulis, bukan soal samada UMNO berjaya 'meminang' DAP atau sebaliknya. Sebab penulis yakin DAP tidak akan sekali-kali mengkhianati para pengundinya yang memang bencikan UMNO. Sewaktu PRK Bukit Gantang, penulis dengar sendiri orang Cina kata "UMNO banyak jahat wooo. Lebih jahat dari kafir. Malaysia jadi rosak pasai UMNO lo." Bila dengar macam tu, penulis senyum je sambil hati berkata "Pandai pula dia kata UMNO lebih jahat dari kafir."

Memang golongan MUNAFIQ lebih jahat dari kafir. Luarannya saja Islam namun hakikatnya kufur. Wana'uzubillah

Sebelum ini penulis pernah sebut, sampai bila UMNO nak bergantung dengan pengundi Melayu di Saluran 1 dan 2. Yang di saluran 1 terdiri dari orang tua Melayu UMNO yang dah masuk dalam senarai 'waiting list' malaikat 'Izrail. Anytime, anywhere can die. Silap-silap tak sempat memangkah BN dalam PRU13. Kesian orang-orang tua yang setia pada UMNO. Kalau mereka mati dalam keadaan masih 'UMNO pentol', pendek kata ke nerakalah jawabnya. Yang dah mati, nasiblah. Sapa suruh menyokong parti toghut UMNO yang sekian lama telah menyesatkan sebilangan besar umat Islam tanahair.

Mungkin pembaca beranggapan penulis suka menghukum orang yang mati dalam UMNO, pasti masuk neraka. Ini bukan penulis kata tapi Allah SWT sebut dalam Al-Qur'an di dalam Surah Al-Ahzab (33) : ayat 66 -68 yang bermaksud :

Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): "Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah. Dan mereka berkata lagi: "Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. "Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!"

Ini bukan soal main-main. Sebab masih ada kehidupan yang kekal abadi di Akhirat kelak.

Begitu jelas Allah beritahu pada kita semua "Tidak ada paksaan dalam ugama (Islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali ugama) yang teguh yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui. Allah Pelindung (Yang mengawal dan menolong) orang-orang yang beriman. Ia mengeluarkan mereka dari kegelapan (kufur) kepada cahaya (iman). Dan orang-orang yang kafir, penolong-penolong mereka ialah Taghut yang mengeluarkan mereka dari cahaya (iman) kepada kegelapan (kufur). Mereka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya." - Al Baqarah (2) : 256 - 257

Hakikatnya UMNO sedang nazak dan takut kehilangan kuasa dalam pilihanraya umum akan datang. Senario ini menjelaskan yang UMNO sendiri dah tak yakin dengan sokongan orang Melayu, khususnya golongan muda. Sebab tulah sekarang ni macam orang gila talak. Sebelum ni cuba mendekati PAS tapi gagal dalam isu Unity Government.

Dan kita boleh lihat sendiri bagaimana Perkasa sibuk mainkan sentimen Melayu macam orang gila. Jadi perkakas buruk UMNO. Nak buat macamana sebab kepalanya Raja Katak munafiq. Tak sedar diri yang UMNO dah perintah negara lebih 52 tahun tapi tak ke mana pun bangsa Melayu. Bukannya Melayu dibela tapi di'bola'kan oleh parti hapraq tu.

Dulu masa Mahathir merampas hak biasiswa anak Melayu, takde pulak si Raja Katak tu marah. Nape sekarang sibuk pulak bercakap soal hak dan ketuanan Melayu. Porahhh. Nak kata bebal, macam pandai lagaknya. Rupa-rupa sama je dengan orang-orang tua UMNO yang ngok. Melalak melolong ke sana-sini mainkan sentimen perkauman.

Yang betulnya Ibrahim Ali hanya memperalatkan Perkasa untuk kepentingan politiknya. Percayalah, lepas PRU13 senyaplah dia.

Apa yang berlaku pada UMNO sekarang merupakan balasan Allah terhadap segala dosa dan kejahatan mereka. Kini, Allah SWT telah menjadikan UMNO berada dalam keadaan porak-peranda. Buktinya dalam kes fitnah video lucah, mereka sesama sendiri 'bertempur'. Keadaan menjadi semakin berserabut bila MCA sendiri secara terbuka mengajak rakyat memboikot Utusan Meloya.

Tidak timbul soal samada tindakan MCA itu ikhlas atau sandiwara bagi 'memujuk' DAP, apa yang jelas kempen memboikot lidah rasmi UMNO itu telah tersebar ke seluruh pelusuk tanahair. Yang pasti kesannya amat besar kepada masyarakat Cina yang memang dah terlampau amat benci pada UMNO.

Semuga Allah segera mengancurkan UMNO.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger