Sunday, April 3, 2011

Bermoralkah Najib?

Sebut pasal moral pemimpin UMNO ni, mana ada yang bermoral baik. Di sudut akhlak jauh sekali. Mungkin adalah sorang dua yang agak baik moralnya pada pandangan mata zahir namun hakikatnya serupa je. Apakah masih wujud spesis pimpinan UMNO yang tak rasuah? Rasanya tiada. Dari Presiden hinggalah Ketua Cawangan, semuanya kaki lipat. Sebab rasuah merupakan amalan wajib dalam UMNO sejak era Mahathir lagi.

Justeru, sudah tak wujud lagi pemimpin yang bermoral dalam UMNO.

Bayangkan kalau yang hafaz Qur'an pun boleh tendang peti undi bila kalah kepada calon PKR di Permatang Pauh dalam PRU11 lalu. Orang yang tak bermoral itu adalah Firdaus Ismail, bekas Imam Besar Mesjid Negara.

Sorang lagi ialah 'model busana Muslim' yang kalah kepada Ustaz Taib Azamuddin di Baling dalam PRU12. Pembaca boleh lihat sendiri bagaimana cara dia berpakaian sekarang dalam kaca TV. Seorang lulusan pHD dari Azhar Mesir tapi begitu berani mempertikai hukum Hudud Allah SWT.

Sebab itu penulis tegaskan bahawa UMNO memang parti sesat barat. Kalau yang berkelulusan tinggi dalam bidang agama pun boleh jadi rosak akhlaknya setelah menyertai UMNO, apatah lagi yang lain.

Jadi, di mana letak duduknya moral pimpinan UMNO dan ahlinya.

Bagaimana dengan Najib?

Penulis tidak berhajat untuk mengungkit kisah lama anak Tun Razak ni. Cumanya nak fokus pada kes Altantuya saja.

Seluruh negara, malah dunia sedia maklum bahawa Altantuya memang ada hubungan sulit dengan Najib. Hal ini diakui sendiri oleh Najib pada kawan baiknya Razak Baginda.

Dalam Akuan Bersumpah PI Bala, ada disebut beberapa perkara. Antaranya;

25. Sepanjang perbincangan tersebut dan percubaan untuk memujuk saya agar terus bekerja untuknya, Abdul Razak Baginda menjelaskan kepada saya tentang perkara berikut ;

i) Dia telah diperkenalkan dengan Altantuya oleh Najib Razak dalam satu pameran berlian di Singapura.

ii) Najib Razak beritahu Abdul Razak Baginda yang dia ada hubungan seks dengan Altantuya dan Altantuya tiada masalah melakukan seks melalui dubur.

iii) Najib Razak mahukan Abdul Razak Baginda menjaga Aminah kerana dia tidak mahu wanita itu memalukannya semenjak menjadi Timbalan Perdana Menteri sekarang.

iv) Najib Razak, Abdul Razak Baginda dan Aminah pernah makan malam bersama di Paris.

v) Aminah mahukan duit daripadanya justeru merasakan dia berhak ke atas komisen USD 500,000 kerana turut membantu dalam perjanjian pembelian kapal selam di Paris.

Kesimpulannya, bermoralkah Perdana Menteri Malaysia sekarang?

Lu fikirlah sendiri

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger