Thursday, December 8, 2011

Forum temukan Najib - Anwar 15 Disember

Syabas kepada Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang berusaha untuk temukan Najib - Anwar pada 15 Disember ini dalam satu forum anjuran mereka yang bertajuk "Merencana Masa Depan Negara". Anwar telah menyatakan kesediaannya untuk hadir ke forum tersebut. Kini, SMM hanya menunggu keputusan Najib. Soalnya, beranikah si bapa anak Altantuya itu duduk atas pentas bersama Anwar?

Sebelum ni, bila Anwar cabarnya untuk berdebat isu ekonomi, langsung tak jawab. Cuma tunjuk berani dalam media je. Bila wartawan tanya kenapa menolak cabaran Anwar? Jawabnya, "Bukan saya tak mahu tapi bimbang Anwar yang demam nanti..."

Hoi Najib, mentara masih ada lagi spesis Melayu UMNO yang bebal, bolehlah kau bodohkan mereka hidup-hidup. Tapi sampai bila kau nak bodohkan rakyat?

Macam orang yang memandu kereta tanpa lesen. Bila nampak je road-block, tentu berubah air mukanya kerana tahu diri bersalah. Dan begitulah juga apa yang dirasai oleh Najib. Oleh kerana segala pekong karatnya dalam kocek Anwar, ditambah pulak dengan segala kepincangan dan penyelewengan kerajaan UBN pimpinannya, pasti Najib tak sanggup bersua-muka dengan Anwar atas pentas forum di hadapan rakyat.

Di satu sudut, penulis melihat usaha SMM menganjurkan forum itu kena pada masanya. Lebih-lebh lagi dalam suasana bahang pilihanraya semakin hampir. Selain daripada perbincangan di sudut ilmiah dalam konteks ke mana halatuju masa depan negara dalam suasana krisis ekonomi global saat ini, forum itu juga dilihat sebagai satu medan bagi rakyat membuat penilaian antara dua pemimpin utama negara. PM vs Ketua Pembangkang.

Berita lanjut di sini.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger