Sunday, December 11, 2011

Bertemu Jaafar Onn

Pagi tadi penulis menemani Ghazaley Ayub untuk menghantar produknya (Keropok Ikan) yang ditempah oleh Jaafar Onn, seorang chef dan selebriti terkenal tanahair. Janji temu memang telah dibuat oleh sahabat penulis sejak awal lagi.

Kira-kira jam 11.00 pagi, kami sampai di Stesen Petronas Sri Permaisuri dari Shah Alam. Tunggu di situ. Kira-kira 10 minit kemudian, Jaafar Onn pun muncul dengan memandu kereta Mercedes mata belalangnya. Kami pun followlah dia ke pejabatnya.

Tak sangka, walau baru pertama kali bertemu Jaafar Onn, namun keramahannya membuatkan kami terasa seolah-olah macam dah kenal lama. Orangnya tidak sombong, jujur dan suka berterus-terang.

Banyak juga soalan yang penulis ajukan padanya, dan dia begitu senang sekali menceritakan tentang kerjayanya sebagai seorang chef dan pelakon. Beliau juga ada menceritakan serba-sedikit tentang Allahyarhamah Sosilawati. Jaafar Onn akui yang Allahyarhamah memang rapat dengannya dan kerap mengadu dan meminta nasihatnya.

Jaafar Onn memang seorang yang kelakar. Tak kering gusi kami dibuatnya bila mendengar celotehnya. Dan dia juga tidak lokek untuk berkongsi idea tentang perniagaan berasaskan makanan serta cara untuk mengembangkannya.

Bagi penulis, pertemuan pagi tadi merupakan satu pengalaman yang berharga buat kami berdua. Banyak juga input yang kami perolehi dari seorang selebriti dan chef yang peramah dan friendly orangnya.

Salam4all

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger