Friday, November 11, 2011

PRU13 Mac depan???

Najib dan Rosmah baru balik haji. Dapat haji marlboro atau maberuk. Jemaah haji lain selesai buat haji paling awal pada 12 Zulhijjah tapi pasangan munafiq negara itu bereskan hajinya pada 10 Zulhijjah. Tengok je gelagat si Rosmah, kita boleh nilai sendiri. Bukan penulis yang pertikai tapi Mufti Perlis sendiri hairan macamana pasangan No.1 boleh begitu cepat selesaikan hajinya.

Bukanlah penulis nak buruk sangka tapi dah termaktub dalam Al Qur'an darihal perangai golongan munafiq (penentang Islam No.1) yang sanggup melakukan apa saja termasuk berpura-pura beriman untuk menipu golongan yang beriman.

Tanpa sedar, segala tipu-daya mereka digagalkan oleh Allah dan mereka sebenarnya hanyalah menipu diri sendiri.

Mungkin Najib fikir lepas balik Haji rakyat makin suka padanya. Yang lucunya, setibanya dia di tanahair, terus buat kenyataan yang Raja Abdullah Arab Saudi menyukai dan menyokong cara beliau mengetuai kerajaan. Adakah kenyataan itu mahu mengimbangi pengaruh Anwar yang memang cukup dihormati oleh pemimpin negara Arab.

Najib cukup sedar kedudukan dirinya sebagai orang No.1 memang tidak selamat. Kredibilitinya sebagai PM mula menjunam ekoran penyelewengan dalam pembelian Scorpene yang mendapat liputan di peringkat antarabangsa. Juga isu pembunuhan kejam Altantuya, seorang ibu muda yang terlibat secara langsung dalam urusan perjanjian pembelian kapal selam sebagai jurubahasa.

Memang dah menjadi adat orang Melayu sejak turun-temurun yang beranggapan orang yang dah pergi Haji akan masuk Syurga. Justeru, Najib mengambil pendekatan 'pergi Haji' bagi meraih kembali sokongan rakyat.

Sebab itu banyak spekulasi yang mengatakan Najib akan membubarkan Parlimen selepas pulang dari Mekah. Malahan penulis turut menerima SMS yang mengatakan Parlimen bubar pada hari ini (11.11.11) kerana Najib gemar pada angka 11.

Selain daripada kerja-kerja penipuan pihak JPN dan SPR dalam Projek MyKad, Najib juga bergantung kepada maklumat pihak inteligen Polis (SB) dan Tentera (Risik) sebelum membubarkan Parlimen.

Satu faktor yang tidak boleh dinafikan oleh Najib sendiri ialah Mahathir. Sayugia diingat, Mahathir adalah satu-satunya bekas PM dan Presiden UMNO yang cukup licik dan jahat dalam strategi politiknya.

Jangan kita lupa sejarah kemasukan Anwar Ibrahim ke dalam UMNO pada 1983 adalah perancangan licik jangka panjang Mahathir untuk 'mematikan' pengaruh PAS yang semakin berkembang masa itu. Dan memang strategi tersebut berjaya menyekat kemaraan PAS dengan penampilan Islamik Anwar semasa menerajui ABIM.

Baru-baru ini Mahathir buat kenyataan bahawa BN akan berhadapan risiko besar kalah teruk jika PRU13 diadakan tahun ini. Tambahnya, adalah lebih baik jika Parlimen dibubarkan hujung tahun 2012 kerana ia akan menyusahkan Pakatan Rakyat.

Penulis tak begitu pasti adakah kenyataan si tua itu sekadar 'reverse psycology' atau memang itulah hasratnya. Tentunya Mahathir cukup bimbang jika Pakatan Rakyat yang menguasai Putrajaya dalam PRU13 nanti sebab dirinya juga turut tak selamat. Begitu juga dengan kedudukan anak-anaknya, khususnya Mukhriz yang disebut antara lelaki terkaya di Malaysia.

Mahu tak mahu, Najib terpaksa mengambil kira pandangan orang yang selicik Mahathir. Kecualilah kalau Najib dah cukup confident yang BN akan menang besar dalam PRU akan datang.

Selain menghadapi masalah kredibiliti, Najib juga turut dikritik oleh Shahbudin Husin, seorang ahli UMNO melalui sebuah buku bertajuk 'Kesilapan-Kesilapan Najib'. Khabarnya buku tersebut tidak sempat berada di dalam pasaran walau sudah dicetak puluhan ribu naskah kerana Najib telah membeli kesemuanya bagi menghalang ianya terjual kepada umum. Hanya segelintir saja yang berjaya mendapatkannya.

Penulis difahamkan buku tersebut bukanlah seperti buku politik biasa tetapi ditulis dalam bentuk fakta. Malah penulis buku itu turut menegaskan bahawa Najib adalah PM terakhir.

Adakah teori R-A-H-M-A-N bakal menjadi kenyataan? Wallahu'alam.

Penulis merasakan paling awal PRU13 ialah pada Mac 2012 atau mungkin lewat lagi. Kalau nak diadakan pada bulan Disember tahun ini, mungkin negara akan dilanda banjir besar seperti Thailand. Tambahan pula, sejak beberapa tahun kebelakangan ini banjir yang teruk berlaku ialah di negeri-negeri seperti Johor, Kedah dan Perak.

Selain faktor banjir, tentunya Najib mahu merealisasikan terlebih dahulu Bajet 2012 yang dibentangkan tempohari.

Walaupun Najib dan bala tentera munafiqnya merancang pelbagai macam konspirasi dan penipuan untuk menang dalam PRU, namun jangan dilupa akan perancangan Allah. Sesungguhnya perancangan Allah jua yang pasti berlaku.

Waima apa pun, kita tunggu sajalah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger