Wednesday, December 22, 2010

Negara Islam : Keterbukaan Karpal Singh buat UMNO terkedu

Islam ialah agama fitrah. Agama milik Allah. Sedia. Bukan baru. Sebagai Ad-Din (cara hidup). Lengkap dan sempurna. Tiada cacat-celanya. Segala-galanya ada dalam Islam. Ekonomi, politik, perkahwinan, kekeluargaan, sains dan teknologi, perundangan, hubungan antarabangsa, kenegaraan, masyarakat dan segala-galanya telah tersedia sebagai satu pegangan dan panduan hidup bagi setiap manusia termasuk jin. Firman Allah yang bermaksud "Tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah (tunduk, patuh dan taat) kepada Aku."

Jangan sekali-kali kita lupa bagaimana Baginda Rasulullah S.A.W berhadapan dengan tentangan yang begitu hebat dari kalangan pembesar Musyrikin Mekah dan penduduk kota itu sewaktu menyeru mereka agar mentauhidkan Allah dan meninggalkan berhala (toghut).

Baginda bukan sekadar dicaci malahan dibaling dengan kayu dan batu. Tidak cukup itu saja malahan Baginda turut dituduh sebagai gila semasa menceritakan perjalanan satu malam dari Masjidil Haram ke Baitul Maqdis dan seterusnya ke langit dalam peristiwa Isra' Mikraj.

Semasa Baginda memberitahu ibu saudaranya akan hasratnya untuk menceritakan peristiwa Isra' Mikraj itu kepada penduduk Mekah, ibu saudaranya telah menasihati agar tidak meneruskan hasrat tersebut kerana bimbang Baginda akan dicemuh. Namun Rasulullah menegaskan "Aku tetap akan menyampaikan kepada mereka kerana ini adalah perintah Allah. Samada mereka mahu mempercayainya atau tidak, terpulanglah."

Pendirian Rasulullah ini sewajarnya kita ikuti dalam menyampaikan kebenaran Islam secara berhikmah dan bijaksana.

Malangnya apa yang berlaku hari ini amat menyedihkan. Umat Islam sendiri malu untuk menceritakan Islam kepada masyarakat. Takut dipandang serong oleh rakan, keluarga dan masyarakat bila mempraktikkan Islam pada diri seperti menutup aurat dan bertudung labuh.

Dan lebih kronik bila umat Islam sendiri mempercayai (beriman) sistem dan fahaman sekular Kristian bawaan penjajah yang memisahkan agama daripada politik. Umat Islam di negara ini tidak menyedari betapa jahatnya penjajah Inggeris yang secara 'halus dan lembut' di sebalik kemerdekaan yang diberikan kepada Tanah Melayu, rupanya jarum 'murtad' telah mula ditanam ke dalam jiwa umat Islam melalui anak didik mereka, di kalangan pemimpin Melayu UMNO beragama Islam yang menjadi pemerintah.

Bukan sekadar meneruskan sistem pemerintahan penjajah, malahan pemimpin UMNO yang mengaku Islam tanpa dipaksa dan disuruh dengan sendirinya begitu tegas mempertahankan sistem sekular ciptaan penjajah kafir laknatullah itu.

Kita lihat saja bagaimana UMNO sanggup menggunakan Polis bertindak kejam membunuh Assyahid Ustaz Ibrahim Libya dan 13 muridnya dalam Peristiwa Memali pada tahun 1985. Manakala yang lain ditangkap dan disumbat ke dalam ISA. Persoalannya, atas alasan apa mereka dibunuh? Adakah mereka penjenayah atau pengganas? Sudah tentu tidak.

Ustaz Ibrahim Libya dibunuh kerana menyeru dan mendidik masyarakat Islam di Memali agar kembali kepada ajaran Islam yang sebenar. Menjaga solat berjamaah, menutup aurat, meninggalkan amalan toghut turun-temurun, menolak sistem pemerintahan sekular dan menjadi pembela dan pejuang Islam tulen.

UMNO sebenarnya takut dengan pengaruh Ustaz Ibrahim Libya yang pantas berkembang, dan mempunyai ramai pengikut dan peminat dalam waktu singkat. Roh Islam yang dibawanya mudah diterima oleh masyarakat ekoran keikhlasan hatinya kerana Allah. Tegas dalam soal 'Aqidah. Di mana saja Assyahid berceramah, ribuan manusia akan hadir untuk mendengarnya. Tak kiralah samada di Kedah, Perlis maupun Perak.

Bermula dengan kuliah yang semakin mendapat sambutan di kalangan penduduk Memali sehinggalah ke pentas ceramah PAS, gaya penyampaian dan isi ceramahnya tetap sama, yaitu tegas dalam menyentuh soal 'Aqidah dan Perjuangan Islam.

UMNO menyedari jika dakwah dan pengaruh Ustaz Ibrahim tidak dihalang, bermakna semakin ramailah orang Melayu faham Islam, meninggalkan UMNO sekular dan menyokong PAS. Akibatnya UMNO akan kehilangan sokongan dan lebih cepat hilang kuasa pemerintahan negara.

Justeru UMNO menggunakan Polis untuk bertindak. Akhirnya, Assyahid dan 13 rakannya mati dibunuh kerana mempraktikkan hakikat Islam pada diri, keluarga dan masyarakat. Bukan kerana mereka penjenayah atau komunis.

Apa bezanya UMNO dengan Yahudi Zionis?

Dan hari ini UMNO masih terus menggunakan segala instrumen yang ada dengan kerjasama segolongan Ulama' celaka upahan mereka untuk terus mengelirukan rakyat tentang Islam. Yang paling bodoh ialah orang Melayu yang mengaku Islam tapi masih setia bersama UMNO. Dah terang-terang depan mata isteri Presiden UMNO sendiri tak menutup aurat, lepas tu boleh pulak percaya bila Presiden UMNO berbicara pasal Islam. Inilah yang dikatakan sang bahalol yang percaya dengan sang penipu.

Memang benarlah.... parti yang sesat barat akan dipimpin oleh golongan manusia yang sesat juga. Manakala pengikutnya pula terdiri dari kalangan manusia yang jahil lagi bebal.

Isu Negara Islam

Baru-baru ini, Pengerusi DAP Karpal Singh, sewaktu menyampaikan ucapan penggulungan pada Konvensyen II Pakatan Rakyat di Kepala Batas berkata, beliau mahu isu negara Islam segera dibincang oleh Pakatan Rakyat kerana beliau tidak mahu BN mengeksploitasi isu tersebut dalam PRU akan datang.

Penulis melihat sikap terbuka Karpal Singh itu, yang sebelum ini dilihat begitu keras menentang hasrat PAS untuk mendirikan negara Islam, merupakan 'hadiah' daripada Allah di atas sikap konsisten Mursyidul Am TGNA selaku pemimpin tertinggi PAS dalam menjelaskan tentang keadilan Islam serta bukti pemerintahan Islam di Kelantan oleh PAS selama 20 tahun.

Ekoran saranan Karpal Singh itu, pemimpin UMNO sudah tentu terkedu dan putus urat sarafnya kerana sudah tiada ruang lagi untuk mereka mengeksploitasikan isu negara Islam bagi tujuan politik jahat dan rakus.

Sebab itulah penulis kata pemimpin UMNO memang munafiq dan kafir. Mana tak sesatnya... Mengaku Islam tapi mereka sendiri menentang Daulah Islamiyyah. Tak kafir lagikah namanya jika dengan sengaja mempertahankan sistem pemerintahan sekular Kristian dan menolak sistem pemerintahan Islam?

Manakala ahli dan penyokong UMNO pula termasuk dalam golongan fasiq, zalim atau kafir. Semua masuk Neraka Jahannam. Di sinilah bodohnya penyokong UMNO sebab tak sedar dengan undi mereka itulah, maka UMNO BN terus berkuasa sejak merdeka sehingga ke hari ini dan mengekalkan sistem pemerintahan sesat itu. Mengundi BN, bermakna redha dengan sistem pemerintahan sekular Kristian. Redha dengan kufur, bermakna kafirlah... Takkan itu pun susah nak faham. Kalau orang kata bangang, marah... tapi memang bangang. Lebih bebal dari binatang. Sebab binatang tak pernah derhaka pada Allah.

Jangan kita ingat Islam ini hanya pada solat, puasa, zakat dan haji saja. Belajarlah dari Ulama' yang haq. Bukan Ulama' celaka upahan UMNO APCO.

Wallahu'alam

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger