Friday, April 23, 2010

PRK094 : Terkini ! PR masih ketinggalan

Setakat pagi ini (23 April jam 1000), secara keseluruhan Pakatan Rakyat masih agak jauh ketinggalan berbanding BN berdasarkan culaan yang dilakukan oleh para petugas perayu undi. Maklumat ini disampaikan oleh seorang sahabat yang bertugas di UPU Sungai Buaya. Tegasnya, dalam taklimat yang disampaikan petang semalam di Bilik Gerakan Pusat, 38% pengundi Melayu dan 80% pengundi Cina menyokong PR manakala pengundi India berpihak kepada BN.

Jika melihat kepada fakta ini dan tiada sebarang lonjakan berlaku, bermakna PR akan tewas dalam PRK kali ini.

Bagi UPU Sungai Buaya, 1,669 jumlah pemilih berdaftar. Melayu 1,549, Cina 8 dan India 112.

Saya dimaklumkan, di Sungai Buaya sendiri jelas menunjukkan majoriti Melayu masih setia bersama BN sehinggakan tiada satu pun bendera PKR yang kelihatan dipasang di kawasan rumah mereka. Habis seluruhnya jadi biru dipenuhi dengan bendera BN.

Rasa sedih dan kecewa melihat sikap dan mentaliti bangsa Melayu yang masih juga berada di takuk lama di sudut kefahaman politik mereka. Tak tahulah apa nak jadi dengan orang Melayu ini. Malu dengan bangsa Cina yang majoritinya bukan Islam tapi minda dan hati mereka lebih terbuka sehingga boleh menilai antara intan dan kaca.

Walaupun pada kasarnya 80% pengundi Melayu dilihat berpihak kepada BN namun saya mengharapkan peratusan ini akan menurun dalam tempoh berkempen yang berbaki kira-kira 38 jam lagi.

Selain Hj Hadi dan Anwar yang telah berkampung sejak hari penamaan calon, hari ini MB Kelantan TG Nik Aziz turun ke Hulu Selangor untuk berkempen dan berceramah. Mudah-mudahan Allah SWT akan menurunkan nusrah-Nya dengan kehadiran golongan manusia yang beriman dan bertaqwa.

Sebagai Muslim yang benci kepada kezaliman dan penyelewengan, marilah kita sama-sama berdoa' semuga Allah membukakan pintu hati seluruh pengundi Hulu Selangor dan memberikan kemenangan kepada Zaid Ibrahim dan PR.

Salam pagi Juma'at.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger