Tuesday, April 27, 2010

Melayu yang haru-biru

Sedih bila mengenangkan masih ramai lagi orang Melayu Islam yang tunduk dan patuh kepada UMNO dan pimpinannya. Apakah selama ini mereka beranggapan dengan menyokong UMNO langsung takde kena mengena dengan kehidupan di Mahsyar kelak. Apakah selama ini mereka masih tidak faham akan tujuan Allah SWT memerintahkan Baginda Rasulullah S.A.W. berhijrah dari Mekah ke Madinah ? Atau ahli dan penyokong UMNO sengaja menempah kesesatan dengan nilai dunia yang sedikit ?

Entahlah... kadang-kadang saya naik hairan bila mengenangkan betapa bebalnya ahli dan penyokong UMNO yang ada hari ini. Nak dikatakan di rumah mereka takde Al-Qur'an, tak munasabah... Tapi hakikat yang perlu diakui oleh kita ialah al-Qur'an yang ada itu hanya jadi bahan perhiasan saja. Kadang-kadang tu ada yang dah berhabuk duduk di atas almari tanpa disentuh. Kalau ada yang membacanya pun hanyalah orang tua kita saja. Baca untuk mendapat pahala tetapi tak pernah berusaha untuk memahami dan mendalaminya.

Manakala anak pula, bergantung kepada ibu bapa. Jika ibu bapa yang kuat pegangan agamanya, biasanya anak-anak mereka akan dipaksa dan diasuh agar Al-Qur'an menjadi amalan harian. Namun kebiasaannya majoriti ibu bapa hanya akan menyuruh anak mereka membaca Al-Qur'an sehingga khatam saja. Sebab yang penting bagi mereka asalkan anak sudah khatam, cukuplah. Kalau tak malu dengan jiran tetangga sebab anak tak khatam lagi. Lepas tu Al-Qur'an simpan. Dan inilah budaya dalam masyarakat Melayu kita.

Tak payah cakap pasal orang lain. Saya sendiri dulu pun macam tu juga. Memang awal dah khatam Al-Qur'an. Sejak sekolah rendah. Lepas tu lama kelamaan langsung tak baca lagi. Maklumlah... dah khatam. Kalau ada pun baca Yaasin seminggu sekali kat rumah orang kenduri. Faham-faham sajalah orang Johor memang popular dengan kenduri dan Yaasin setiap malam Juma'at. Apatah lagi kalau ada orang meninggal. Pendek kata makan free setiap malam. Apa taknya... 1,2,3,7,40 dan 100 hari selepas mati. Inilah bid'ah yang menjadi amalan turun-temurun orang Melayu kita. Tak tahulah sapa yang dok ajar... Kadang-kadang tu bila dah lama takde orang mati kat kampung, mulut mulalah gatal bercakap dengan kawan-kawan "Dah lama kita tak makan free ya. Kot-kot tak lama lagi ada yang meninggal pulak..."

Tak faham Islam dan Siasah Syari'ah

Dalam nak memperkatakan pendirian ahli dan penyokong UMNO ni, saya melihat salah satu faktor penyebab mereka terus menjadi pendokong setia perjuangan toghut dan sekular UMNO ni ialah kerana tidak faham apakah itu Aqidah Islam dan Siasah Syari'ah. Justeru mereka terus berpegang dan yakin dengan fahaman sesat "politik suku, agama suku" didikan musuh Islam sendiri. Dan memang biasa kita dengar di kalangan orang tua kita yang dok cakap "Mana ada politik dalam Islam. Zaman Nabi kita dulu mana ada pilihanraya..."

Inilah masalahnya kita orang Islam. Masih tak faham-faham dengan peristiwa Hijrah Rasulullah.

Golongan Ulama' Pengampu

Ini juga satu masalah besar. Golongan ulama' pengampu dan jahat inilah yang jadi punca kepada masalah ummah. Golongan ulama' cari makan. Tak berani menegur pemerintah yang zalim. Sepatutnya mereka jadi penasihat kepada pemerintah yang jahil Islam. Malangnya apa yang berlaku dah songsang. Mereka pulak yang jadi barua kepada pemimpin jahat dan munafiq. Nak keluarkan fatwa kena tunggu dulu lampu hijau pihak atasan. Lepas tu buat kenyataan yang mengelirukan sehingga umat Islam sendiri jadi bingung yang mana benar atau salah. Golongan ulama' celaka inilah yang menyebabkan ramai umat Islam berada dalam kegelapan kekufuran tanpa sedar.

Fahaman madiyyah (kebendaan)

Fahaman ini sudah tertanam dalam jiwa umat Islam di seluruh dunia sejak kejatuhan Empayar Islam Uthmaniyyah Turki lagi. Sejak itu, pihak musuh Islam yang diketuai oleh Iluminati dan Freemason Yahudi telah bekerja keras untuk merosakkan jiwa umat Islam dengan cara yang paling halus dan licik. Matlamat utama mereka adalah untuk membuang Al-Qur'an daripada dada umat Islam.

Salah satu kaedah yang diperkenalkan oleh Yahudi ke seluruh dunia Islam ialah sistem ekonomi riba'. Mereka tahu, hati dan jiwa umat Islam akan semakin lemah dari masa ke semasa bila terlibat dan memakan harta riba' ini. Untuk merealisasikan visi ini, mereka mulakan dengan penjajahan negara umat Islam di seluruh dunia. Dan termasuklah negara kita. Dan visi Yahudi ini sangat berjaya hasil kerjasama orang Islam sendiri.

Hasil daripada tarbiyyah Yahudi dan diteruskan kesinambungannya oleh UMNO, maka kita boleh lihat hari ini majoriti umat Islam tanahair begitu berkiblatkan hartabenda. Tak kira sapa... semua terlibat. orang UMNO ke, PAS ke, atas pagar ke.... bila ada sesuatu skim cepat kaya dan boleh dapat duit cepat... pasti ramai yang sanggup mengeluarkan ribuan malah puluhan ribu ringgit untuk melabur. Tapi bila tiba soal derma atau tabung untuk membantu saudara Islam yang susah... cukup berat untuk mengeluarkan wang. Lebih teruk lagi ada yang sanggup songlap wang derma orang ramai untuk tabung kemanusiaan.

Buktinya... tak lama dulu negara kita heboh pasal pelaburan Swiss Cash. Berapa ramai umat Islam tanahair yang sanggup mengeluarkan wang hingga puluhan ribu ringgit hanya semata-mata untuk nak jadi kaya cepat. Dah tak peduli pasal soal halal haram atau syubahat, yang penting duit mari.... Dan pelbagai lagi skim cepat kaya yang tumbuh macam cendawan lepas hujan. Bukan setakat orang biasa yang melabur, malah golongan pensyarah dan cerdik pandai pun turut terlibat.

Inilah satu bukti bila mana fahaman kebendaan sudah beraja di hati...

Tak usah kita hairanlah bila ahli dan penyokong UMNO akan terus diperdaya dengan janji wang bila menjelang pilihanraya. Sebab itu dalam PRK Hulu Selangor baru-baru ini, kerajaan UBN Najib berbelanja hampir RM100 juta untuk menang hanya dengan majoriti 1,725 undi.

Bila mana Aqidah Islam orang Melayu dah rosak, sudah tentu mereka terus menjadi 'hamba abdi' kepada UMNO dulu, kini dan selamanya.... Dan memang pun UMNO suka jika orang Melayu terus berada dalam kemiskinan. Sebabnya mudah untuk diperhambakan... Kalau majoriti orang Melayu dah merdeka di sudut ekonominya, maka sudah tentu sukar untuk diugut dengan pelbagai sekatan itu dan ini. Percayalah... segala janji munafiq UMNO selama ini untuk membela Melayu hanyalah penipuan semata-mata. Dah 52 tahun mereka perintah... nasib Melayu dok gitu juga.

Islam dan Melayu

Sejak kecil lagi kita telah dididik dengan satu fahaman songsang yang mengatakan Islam itu Melayu dan Melayu itu Islam. Sapa yang dok ajar ini semua ? Minta maaf cakaplah... inilah satu fahaman songsang yang terbawa-bawa dalam masyarakat kita hasil didikan UMNO. Kita wajib perbetulkan fahaman ini. Ekoran fahaman songsang inilah yang menyebabkan kita berfikiran sempit dan beranggapan Islam adalah agama untuk orang Melayu saja. Dan disebabkan ini jugalah bangsa lain seperti Cina dan India jadi takut untuk mempelajari dan mendekati Islam hingga ada di kalangan orang Cina yang kata "Kalau gua masuk Islam nanti gua jadi Melayu...."

Tengok... disebabkan fahaman songsang ini, tak pasal-pasal bangsa lain tak jadi peluk Islam pasal mereka takut jadi Melayu. Semuanya berpunca daripada kebodohan masyarakat kita yang dok faham Islam hanya untuk Melayu. Kepala hangguk dia orang... Inilah hasil didikan UMNO celaka.

Masalahnya ...

Kita ni ngaku je Islam tapi malangnya lebih percaya dengan sistem ciptaan manusia daripada sistem Allah. Kenapa boleh jadi begini ? Di mana duduk dan letaknya ikrar kita semua pada Allah ketika mengucapkan kalimah Tauhid setiap hari dalam solat ?

Sebab itulah Almarhum Prof Dr Hamka menafsirkan ayat 159 dalam Surah Al An'am (6) sebagai "Barangsiapa yang ada keyakinan dalam hati bahawa ada sistem lain yang lebih baik dari Islam, maka kafirlah mereka walau masih bersolat."

Habis tu, bagaimana pulak dengan Aqidah Islam kita jika masih terus-menerus menyokong UMNO yang berfahaman sekular Kristian serta memisahkan agama dengan politik ?

Adakah kita juga termasuk dalam golongan kafir juga ?

Tepuk dada tanya iman...

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger