Saturday, August 13, 2011

Hadir sekadar tunjuk muka tapi bacul...

Bila bercakap dalam media, bukan main lagi. Pendek kata segala apa yang dikata ibarat firman yang mesti dipatuhi atau diterima bulat-bulat oleh rakyat tanpa soal. Sapa yang pertikai, dianggap derhaka pada negara. Itulah Najib Rosmah yang berlagak macam tuhan bila menuduh Anwar meliwat Saiful pada 26 Jun 2008.

Berikut adalah fakta yang wajib diketahui rakyat agar jangan termasuk dalam golongan yang boleh dihukum qazaf kerana terus percaya dengan fitnah liwat ini tanpa usul periksa.

Fakta 1

Saiful bertemu Najib pada 24 Jun 2008 di JPM, kononnya mahu minta tolong Najib dapatkan biasiswa untuk menyambung pengajian di IPTA. Lucunya si Saiful ni telah dibuang daripada universiti kerana gagal dengan mata GPA 1.75 je. Di mana logiknya pergi jumpa Najib nak minta tolong dapatkan biasiswa sambung belajar.

Fakta 2

Selepas jumpa Najib, Saiful buat laporan Polis pada 28 Jun 2008 dan mendakwa Anwar telah membalun pungkoknya pada 26 Jun 2008 di sebuah kondominium mewah. Peliknya nape budak bahalol ni buat repot pada 28 Jun, selepas 2 hari dibalun.

Fakta 3

Selepas buat repot, Saiful pergi ke HKL untuk buat pemeriksaan doktor. Semasa di kaunter HKL, si budak jahannam ini sambil berlagak memberitahu kakitangan di situ bahawa dia datang atas arahan Najib. Selepas diperiksa, dua orang doktor pakar mengesahkan dalam laporannya bahawa tiada sebarang penembusan pada pungkoknya. Dan leporan ini selari dengan laporan yang dibuat oleh Dr Osman, doktor pakar Hospital Psrawi.

Fakta 4

Pada tarikh 26 Jun 2008, hari yang didakwa berlakunya kejadian liwat di sebuah kondominium mewah milik Hj Hasanuddin, Anwar sebenarnya bersama 9 orang yang lain hadir ke situ untuk bermesyuarat. Mereka bersama Anwar dari jam 12.30 tengahari hingga 5.00 petang. Malah tuan rumah bersama isteri dan pembantu rumahnya turut ada sama. Dan Saiful memang hadir tapi tidak masuk pun ke dalam rumah tersebut. Kehadirannya hanya sekadar untuk dirakam oleh kamera CCTV ketika masuk dan keluar lif sebagaimana yang diarahkan oleh para konpirator laknat di bawah arahan Najib Rosmah. Ikuti video berikut untuk lebih jelas.


Dan banyak lagi fakta yang membuktikan bahawa kejadian liwat itu tidak berlaku. Kalau di mahkamah negara lain yang bebas, dah lama Najib, Rosmah, ACP Rodwan, Saiful dan lainnya masuk penjara kerana terlibat dengan jenayah fitnah mengemukakan bukti palsu. Malangnya, mahkamah di Malaysia la ni dah jadi mahkamah beruk.

Dan semalam media melaporkan pasangan Iblis No.1 negara telah hadir ke bangunan Mahakmah Putrajaya untuk ditemubual oleh barisan peguam Anwar. ACP Rodwan turut hadir sama. Ingatkan mereka berani untuk ditemubual tapi rupanya sekadar hadir untuk nak tunjukkan kepada rakyat bagi mendapatkan 'political mileage' saja. Lepas ni adalah modal untuk berbohong pada rakyat melalui media perdana bahawa beliau telah membuktikan kesediaan untuk ditemubual oleh peguam Anwar.

Apa yang sebenarnya berlaku di mahkamah semalam?

Berikut adalah laporan berita Malaysiakini oleh Hafiz Yatim;

PM dan isteri tak mahu jadi saksi pembela

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor memberitahu peguam yang mewakili ketua pembangkang yang juga defendan, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa mereka tidak mahu menjadi saksi pembela.

Ini didedahkan oleh peguam utama Anwar - Karpal Singh - dan juga peguam Sankara Nair.

Karpal dan Sankara, serta peguam kanan Datuk Param Cumaraswamy dan Ram Karpal, berada di dalam bilik yang sama apabila saksi-saksi dibawa masuk, seorang demi seorang.

Karpal berkata, apabila peguambela tiba di kompleks mahkamah, Najib dan Rosmah sudahpun berada di situ.

"Najib masuk dahulu dan apabila kita tanya, beliau kata tak mahu jadi saksi pembela dan tidak mahu ditemubual," kata Karpal.

Kemudian tiba giliran Rosmah dan beliau memberitahu perkara yang sama, dan diikuti pula oleh bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof.

Ketiga-tiga mereka (Najib, Rosmah dan Rodwan) berada di dalam bilik dan mereka tidak ditemani peguam.

Najib dan Rosmah tiba kira-kira jam 2.55 petang dan beredar kira-kira jam 3.28 petang.

Pembantu mereka menunggu di luar semasa mereka menghadiri temubual ringkas itu.

Karpal berkata mereka terkejut kerana tiada tanda-tanda yang Najib dan Rosmah akan datang hari ini.

"Biasanya, mereka akan memberi notis terlebih dahulu," kata peguam kanan itu.

Karpal menyifatkan Rosmah dalam keadaan 'teramat tegang' ketika diajukan soalan dan pada satu ketika, beliau (Rosmah) berkata, "jangan buli saya, Encik Karpal".

Kata Karpal, beliau tidak tahu mengapa Najib dan Rosmah takut untuk datang ke mahkamah, ketika mengulas keengganan mereka untuk menjawab soalan.

"Jadilah rakyat yang bijak dan bermaklumat"

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger