Wednesday, April 21, 2010

Tak kiralah sapa kita...

Sebagai Muslim, samada kita suka ke, tak senang ke atau benci, maka kita semua telah diperintahkan oleh Allah untuk mentaati-Nya, mentaati Rasul-Nya dan Ulil Amri di kalangan kita. Ulil Amri di sini bermaksud pemimpin atau pemerintah di kalangan kita yang benar-benar beriman dan bertaqwa serta melaksanakan apa yang diperintah Allah dan meninggalkan segala larangannya. Juga melaksanakan amar makruf dan nahi munkar. Bukannya sembarangan pemimpin.

Malangnya hari ini ramai di kalangan umat Islam dah terkeliru dengan maksud Ulil Amri ini. Pada pandangan mereka asalkan seseorang itu pemimpin maupun pemerintah, maka wajib ditaati dan disokong tanpa mengambil kira samada pemimpin itu beriman atau sebaliknya.

Kita jangan lupa bagaimana Rasulullah menunjukkan kepada kita betapa pentingnya soal pilih pemimpin. Pada hari sebelum kewafatan Rasulullah, Baginda telah meminta Saiyidina Abu Bakar menjadi imam Solat Subuh yang terakhir baginya. Sebenarnya permintaan Rasulullah ini sebagai 'isyarat' bahawa Abu Bakar bakal menjadi penggantinya sebagai Khalifah pertama Islam selepas kewafatan Baginda.

Selepas Baginda wafat, para sahabat bermesyuarat untuk memilih siapakah yang mesti dipilih sebagai Khalifah. Setelah kata sepakat dicapai dan memilih Saiyidina Abu Bakar, kemudian barulah jenazah insan yang paling mulia di sisi Allah diurus dan dikebumikan.

Ini sebagai bukti betapa pentingnya soal pilih pemimpin. Tidak boleh dipandang remeh. Perlu difahami pemimpin dan pemerintah yang dipilih bakal mencorak masyarakat dan negara yang dipimpinnya.

Sekarang apa dah jadi dengan Malaysia ?

Kita semua ada mata, telinga dan akal. Lihat, dengar dan renungkanlah... Jangan sampai nanti kita diherdik oleh Allah di Padang Mahsyar kerana salah pilih pemimpin sewaktu di dunia.

Saya tak bercadang nak ulas lebih panjang lagi kerana banyak posting saya sebelum ini menyentuh tentang kesesatan UMNO.

Yang terbaru sekali pendedahan tentang semua mantan PM UMNO minum arak kecuali Pak Lah. Takkanlah tak boleh nilai siapa sebenarnya UMNO dan pimpinannya ?

Kehadiran PRK Hulu Selangor sebenarnya membuka pekong busuk UMNO itu sendiri. Sekarang terdedah segalanya bahawa ARAK, JUDI, BETINA dan RASUAH adalah 'halal' di sisi UMNO. Sebab itulah kebanyakan pimpinan UMNO terlibat hal sedemikian.

Ingatlah... jika kita terus sokong UMNO sampai mati, confirm masuk Neraka. Tak kiralah sapa kita. Orang besar ka, orang biasa ka, kaya atau miskin, pangkat besar atau rendah, bos atau kuli ka...

Ikuti Firman Allah dan Surah Al-Ahzab (33) : ayat 66 - 68.

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger