Sunday, April 18, 2010

PRK P094 : Pengikut setia 'Abu Jahal Moden' bertindak samseng

Budaya samseng UMNO/BN tidak perlu nak dipersoalkan lagi sebab dah memang itulah amalan mereka sejak turun-temurun. Kita tak pernah lupa bagaimana seorang aktivis PAS terbunuh dalam tragedi Lubuk Merbau bila mana dibelasah oleh sekumpulan pemuda Siam yang diupah oleh UMNO. Begitu juga dengan Peristiwa Memali. Ketua Bahagian UMNO Baling yang mendesak Kuala Lumpur agar bertindak terhadap Assyahid Ust Ibrahim Libya bila mana dilihat program kuliah dan ceramahnya semakin mendapat tempat di hati penduduk serta mampu menggugat pengaruh UMNO di sana.

Peristiwa Memali ini sebenarnya membuktikan betapa dahsyatnya kesesatan dan keiblisan UMNO selama ini. Insan seperti Assyahid yang hanya mahu mengajak umat Islam kembali kepada ajaran Al-Qur'an dan Sunnah, menyeru penduduk Baling berpegang teguh kepada Aqidah Islam yang murni, mendidik penduduk Baling sentiasa solat berjemaah, menjaga aurat dan pergaulan, namun insan ini dianggap sebagai penjenayah yang perlu dibunuh.

Dalam Surah Al-Baqarah (2) : ayat 256 - 257

لَآ إِكْرَاهَ فِى ٱلدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ ٱلرُّشْدُ مِنَ ٱلْغَىِّ ۚ فَمَن يَكْفُرْ بِٱلطَّـٰغُوتِ وَيُؤْمِنۢ بِٱللَّهِ فَقَدِ ٱسْتَمْسَكَ بِٱلْعُرْوَةِ ٱلْوُثْقَىٰ لَا ٱنفِصَامَ لَهَا ۗ وَٱللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢٥٦﴾ ٱللَّهُ وَلِىُّ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ يُخْرِجُهُم مِّنَ ٱلظُّلُمَـٰتِ إِلَى ٱلنُّورِ ۖ وَٱلَّذِينَ كَفَرُوٓا۟ أَوْلِيَآؤُهُمُ ٱلطَّـٰغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ ٱلنُّورِ إِلَى ٱلظُّلُمَـٰتِ ۗ أُو۟لَـٰٓئِكَ أَصْحَـٰبُ ٱلنَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَـٰلِدُونَ

Tidak ada paksaan dalam agama (Islam) kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Toghut, dan dia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya dia telah berpegang kepada simpulan (tali agama) yang teguh yang tidak akan putus dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.Allah Pelindung (Yang mengawal dan menolong) orang-orang yang beriman. Ia mengeluarkan mereka dari kegelapan (kufur) kepada cahaya (iman) dan orang-orang yang kafir, penolong-penolong mereka ialah Taghut yang mengeluarkan mereka dari cahaya (iman) kepada kegelapan (kufur). Mereka itulah ahli Neraka, mereka kekal di dalamnya.

UMNO memang beriman dengan toghut (fahaman sekular Kristian sesat). Mengguna pakai undang-undang ciptaan manusia kafir (Perlembagaan Malaysia) dan menolak mentah-mentah Undang-Undang Allah (Al-Qur'an).

Jangan dihairanlah jika penyokong UMNO/BN sanggup jadi barua pemimpin mereka dengan bertindak kasar terhadap pemimpin dan penyokong pembangkang dalam setiap pilihanraya yang diadakan. Kita bukan menuduh tetapi sudah terlampau banyak bukti kebiadapan mereka.

Apa sebab mereka berani berbuat demikian ?

Dalam Al-Qur'an dan Sirah Nabawiyah ada menceritakan bagaimana Rasulullah berhadapan dengan kumpulan black metal Musyrikin Mekah yang diketuai oleh Abu Jahal dan Abu Lahab.

Pelbagai ujian dan dugaan getir yang dihadapi oleh Rasulullah S.A.W. dalam nak menyebar dan menyampaikan Risalah Islam kepada penduduk Mekah. Antara dugaan dan halangan itu termasuk fitnah, tawaran pangkat, maki hamun dan sehingga kepada peringkat untuk membunuh Baginda S.A.W.

Walau begitu hebat ujian tersebut, namun Rasulullah yang berakhlak Al-Qur'an tetap terus menunaikan suruhan Allah bagi menyeru seluruh penduduk Mekah agar mentauhidkan Allah (Islam).

Sebenarnya perangai samseng para penyokong UMNO/BN ni takde bezanya dengan tingkah-laku para pengikut setia Abu Jahal dan Abu Lahab dulu. Dek kerana nilai dunia yang sedikit, mereka sanggup jadi barua kepada Abu Jahal dan Abu Lahab Malaysia hari ini.

Lebih menyedihkan bila mana yang jadi samseng tahi kucing UMNO ni adalah di kalangan remaja dan pemuda yang haru-biru dan rosak akhlak. Dapatlah RM50 sorang dah lupa dunia dan terus hilang akal.

Ringkasnya, sepanjang kempen PRU Hulu Selangor ni kita akan lihat kumpulan samseng ini akan berkeliaran dengan motorsikal bagi mengganggu kempen Pakatan Rakyat termasuk ceramah. Dapatlah duit kocek sikit sehingga hari membuang undi. Senario ini memang diakui sendiri oleh salah seorang AJK UMNO Bahagian yang saya kenali. Katanya "Peluang nak dapat duit banyak bila ada PRK.

Percayalah... selagi mana UMNO tidak berkubur, maka selagi itulah budaya gangster akan terus bermaharajalela. Sebab inilah yang dipelajari oleh pimpinan UMNO daripada Abu Jahal, Abu Lahab, Firaun, Namrud dan Yahudi Zionist.

Oleh kerana pimpinan UMNO beriman dengan toghut, maka Allah terus membiarkan mereka dalam kesesatan yang nyata tanpa mereka sedar. Dan begitulah juga dengan nasib para pengikut dan penyokong setia mereka.

Yang paling mengecewakan adalah sikap majoriti umat Islam yang masih lagi tak sedar sehingga ke hari ini. Terus terpedaya dengan segala kata-kata munafiq para pimpinan UMNO samada melalui media maupun dalam program parti itu.

Para pengundi Islam di Hulu Selangor wajib memberi undi pada calon PR, Zaid Ibrahim.

Salam perjuangan....

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger