Tuesday, December 29, 2009

Jual MIG-29's - Hangus Lagi Duit Rakyat Ratusan Juta !

MIG29's Maneuver


Beli Sukhoi, dia sapu 480 juta. Lepas tu beli 2 biji Scorpene, sapu pulak RM 500 juta dan Altantuya mati dibunuh dengan kejam. La ni nak jual pulak MIG 29's yang dibeli pada tahun 1995 dan akan diganti pulak dengan pesawat tempur yang canggih. Kononnya nak mempertingkatkan pertahanan negara.

Nak pertingkatkan pertahanan negara ke atau nak sapu lagi duit rakyat ?

Macamana rakyat nak percaya dengan si Najib dan Zahid Hamidi ni. Hangpa berdua bolehlah tipu para penyokong dan ahli UMNO yang bebal di seluruh negara dengan kerjasama media penipu yang dikuasai oleh hangpa. Di kalangan pimpinan UMNO di peringkat Negeri dan Bahagian hangpa tutup mulut depa dengan projek dan duit haram.

Bukan takde negara lain yang menggunakan pesawat MIG 29's ni sehingga sekarang. Negara seperti India masih menggunakan pesawat ini. Kemampuan pesawat ini sebenarnya setanding dengan pesawat tempur Amerika seperti F-16 dan F-18 Hornet malah lebih tangkas lagi selepas melalui beberapa proses modifikasi.

Benar juga kata Che Det dalam blognya yang mempersoalkan cadangan kerajaan nak menjual MIG 29 ini. Memang patut pun orang tua ni mengkritik dasar dan keputusan kerajaan semenjak zaman Pak Lah lagi. Sekurang-kurangnya rakyat yang cerdik tahu. Tapi bagi yang bangang, kerajaan UBN buat apa pun dia tak ambik peduli. Asalkan makan minum cukup, ya sudah...

Berapa banyak lagi wang rakyat nak dibazirkan dan dirompak begitu saja. Dalam keadaan simpanan rezab negara yang sedikit, kedudukan matawang lemah (USD 1 = RM 3.435), hutang negara entah dah berapa ratus bilion, rasuah dan penyelengan semakin menjadi-jadi, kerugian MAS sehingga RM8 bilion dan pelbagai lagi masalah yang menimpa negara tapi masih juga nak berbelanja besar di luar kemampuan.

Hak kepentingan rakyat dirampas satu persatu manakala golongan yang kaya raya/kroni diberi pelbagai kemudahan dan insentif bagi melonggokkan lagi harta mereka. Rakyat terus dibebankan dengan segala jenis macam kenaikan dengan alasan-alasan bodoh kerana nak menyorokkan segala penyelewengan yang dibuat.

Inilah salah satu contoh barisan kepimpinan negara yang paling bangsat dan celaka di dunia ini. Sejahat-jahat pemimpin Yahudi Zionis Israel tetapi mereka cukup jaga kepentingan rakyatnya dan seluruh bangsa Yahudi di dunia.

Tak tahulah aku apakah jenis manusia yang jadi PM dan para barisan Kabinetnya ketika ini ? Bukan setakat rakyat ditipu, bangsanya sendiri pun dipijak. Apakah mereka ini jelmaan dari keturunan Dajjal lakanatullah.

Jika rakyat negara ini masih berdegil juga untuk memilih mereka dalam PRU13, nantilah saat kehancuran Malaysia.

"Selamatkan Negara Ini Dari Penyamun"

Salam pagi Selasa.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger