Friday, August 28, 2009

Jangan Cabar Kesucian Islam...

Idea Kerajaan Negeri Selangor untuk memberikan tapak pembinaan kuil Hindu di Seksyen 23 Shah Alam memang tak wajar dan sengaja mengundang kemarahan penduduk Islam di situ. Kerajaan negeri sendiri sedar di seksyen itu terdiri daripada 90% penduduk Islam dan selebihnya Cina dan India. Memang tak masuk akal langsung bagaimana MB dan Exconya boleh buat keputusan untuk beri tapak bagi pembinaan tersebut.

Aku memang menyokong penuh tindakan kira-kira 50 orang penduduk Islam di Seksyen 23 yang berarak menuju ke Pejabat SUK membantah pembinaan kuil tersebut. Bantahan itu dibuat bukan bermaksud untuk mengganggu hak kebebasan beragama bagi penganut Hindu tetapi atas dasar menjaga hak kepentingan 90% penduduk Islam di Seksyen 23.

Agak sedikit terkilan di hati bila mengenangkan hanya kira-kira 50 orang umat Islam saja yang turut serta dalam protes itu sedangkan beribu yang mendirikan solat Jumaat di Mesjid Negeri. Mengapa tak mahu turut serta ? Ini bukan persoalan kepentingan politik atau parti tetapi ini adalah berkaitan dengan kesucian Islam.

Kesabaran umat Islam ada hadnya. Jangan salahkan penduduk Islam di Seksyen 23 Shah Alam ini jika mereka bertindak dengan lebih drastik lagi sekiranya bantahan mereka ditolak oleh Kerajaan PR Selangor.

Berikut adalah fakta kes yang membuktikan kebiadapan puak Hindu kafir laknatullah ni ;

Kes 1 : Peristiwa Berdarah Kampung Medan

Kita jangan lupa tentang Peristiwa Berdarah Kampung Medan dulu. Dalam peristiwa ini, puak-puak bangsat Hindu laknatullah yang mula menyerang orang Islam. Pada siang hari sebelum kejadian, seorang penduduk Hindu di situ mati dan kemudian pihak keluarga mahu membawa mayatnya untuk dibakar dan ditanam. Secara kebetulan pada hari yang sama ada majlis perkahwinan di salah sebuah rumah penduduk Islam di kawasan itu.

Punyalah biadap puak Hindu bangsat ni, mereka dengan sengaja membawa kereta mayat itu dan mahu lalu di hadapan rumah orang Islam yang sedang berjalan kenduri kahwin. Bila kereta mayat si kafir ni nak lalu, maka tuan rumah pengantin dan beberapa penduduk di situ meminta dan menasihati mereka agar ikut jalan lain kerana ianya boleh mengganggu tetamu yang hadir ke majlis itu. Namun puak kafir ni berkeras dan nak tunjuk kepala batu. Berlaku sedikit pertengkaran dan akhirnya si puak kafir ni mengalah tetapi menyimpan dendam.

Pada malam itu juga beberapa orang puak kafir laknatullah ni datang semula ke rumah pengantin dan menyerang tuan-rumah dan pengantin lelaki. Bila penduduk Islam di situ dapat tahu tuan-rumah telah ditetak dengan parang, maka mereka terus bertindak mengumpul seluruh penduduk Islam di situ untuk bertindak-balas di atas kebiadapan si kafir bangsat ni.

Nilailah sendiri sapa yang kurang ajar dan biadap ?

Kes 2 : Pembunuhan 3 Beranak Saudara Baru

Kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anaknya perempuannya Nur Rahimah usia 5 bulan mati dipancong kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya Hindu. Malam hari valentine 14 februari, sedang anak Melayu bertukar-tukar bunga di Dataran Merdeka, 3 saudara kita mati syahid dipancong dalam sebuah kontena demi mempertahankan aqidah Islam yang diyakininya. Bukan saja Ibrahim dibunuh, Siti Solehah dipancung malah anak mereka yang berusia 5 bulan juga dipancung leher hingga putus, tak cukup lagi tangannya juga dipancung.

Cerita ini disembunyi dan diadun oleh media sedemikian rupa supaya kita orang Islam tidak sedar agama kita di cabar. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa mintak masjid sembahyang jenazah kepada saudara - saudara kita yang mati syahid ini. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang Saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid amat jelas pada ketiga-tiga mayat ini sehinggakan walaupun dah 5 hari dalam peti sejuk , namun darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di Bukit Kiara. Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu mesti ada yang tak kena dengan hati.

Kita dah sampai peringkat saudara kita dipancong sedemikian rupa demi mempertahankan agama. Apa orang Melayu buat? Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak Polis dan Majlis Agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya. Terpaksa para jemaah kita di Subang Jaya sorokkan dia dalam kontena tapi mati juga kerana tiada kawalan. Sehinga kini tiada sapa didakwa atas pembunuhan ngeri tersebut. Semua orang diam buat tak tahu dan biarkan... tunggu cerita lain pulak keluar. Orang melayu yang mengaku Islam biarkan agama kita dicincang lumat dan di hina sedemikian rupa.

Kes 3 : Puak Hindu Memurtadkan Puluhan Ribu Anak Orang Islam.

Sebagaimana yang pernah didedahkan oleh Mufti Perak, mengikut perangkaan yang dibuat dianggarkan lebih 40 ribu anak orang Islam yang murtad masuk Hindu. Tegas Tan Sri Harunssani Zakaria, puak Hindu ni sudah semakin berani dalam meneruskan agenda memurtadkan seramai mungkin anak orang Islam di Malaysia. Dan telah diketahui umum yang puak kafir laknatullah ni memang terdiri dari golongan yang ekstrim dengan pegangan sesat mereka.

Kes 4 : Isu Selangor

Dalam kes Selangor. puak Hindu ni memang sengaja nak cari pasal dengan orang Islam. Mereka gunakan pengaruh Exco Kesihatan Dr A Xavier Jayakumar untuk dapatkan kelulusan Kerajaan Negeri agar memberi tapak untuk membina kuil mereka di kawasan 90% penduduk Islam. Sebagaimana biasa, puak-puak Hindu bangsat ni akan dirikan terlebih dulu mini kuil mereka secara haram di mana-mana saja mereka suka tanpa kebenaran PBT. Lama-kelamaan semakin besar. Kemudian mereka akan mohon tapak di sekitar situ untuk pembinaan secara resmi. Secara kebetulan mereka lihat ada peluang terbuka bila salah seorang Exco Kerajaan Selangor adalah dari golongan mereka. Tambahan pula MB Selangor adalah dari Parti Keadilan Rakyat yang dilihat lebih liberal dan tidak waraq orangnya. Point yang ada ini digunakan sebaik mungkin oleh wakil mereka Dr Xavier Jayakumar yang juga anggota Exco Kerajaan Negeri. Mereka juga sedar demi kepentingan politik, kerajaan Selangor yang diketuai oleh PKR tidak akan menghampakan permintaan mereka.

Apa Tindakan Kita Sebagai Umat Islam ?

Seluruh umat Islam perlu sedar bahawa hari ini Islam sedang dipijak dan dihina dengan sewenang-wenangnya dalam negara kita. Segalanya ini berlaku berpunca daripada sikap dan perangai pimpinan UMNO yang tak ambil peduli tentang kesucian Islam. Malah mereka sendiri turut sama menekan Islam. Bila puak kafir Hindu ni nampak yang UMNO sendiri tidak bela Islam, maka mereka gunakan kesempatan yang ada untuk 'melebarkan' dakyah mereka sehingga berjaya memurtadkan puluhan ribu anak orang Islam di negara ini. Bukan setakat itu saja malah mereka bebas untuk mendirikan mini kuil mereka di mana saja yang disuka secara haram. Semakin hari mereka semakin berani. Tambahan pula mereka lihat Kerajaan UMNO sendiri bertindak merobohkan beberapa mesjid yang memang telah lama digunakan oleh umat Islam untuk bersolat Jumaat. Kerajaan UMNO Selangor merobohkan Mesjid di Bangi manakala kerajaan UMNO Terengganu robohkan mesjid di Kampung Bujal, Kemaman.

Bila puak-puak Hindu ni tengok UMNO sendiri berani meruntuhkan mesjid, maka jelaslah kepada mereka yang UMNO sendiri tidak jaga Islam. Sebab itulah hari ini kita lihat golongan kuffar yang ada dalam negara sudah semakin berani mencabar kesucian agama Islam.

Wahai umat Islam, bangkitlah dari tidur mu. Kembalilah segera kepada Allah dan Rasul-Nya. Jangan tunggu sehingga ada di kalangan kita yang disembelih dan dibunuh oleh puak kuffar ni sebagaimana yang pernah berlaku dalam Peristiwa Pembunuhan Umat Islam di Ambon, Indonesia beberapa tahun yang lalu.

Jazakallah

3 comments:

Unknown said...

memang kerajaan umno salah....saya sokong pendapat kamu..tapi apa lagi pas dok buat kat selangor...tunjukkan keberanian ...keluar dari PR selangor sekarang..biarlah berani mcm dap kedah...masalah melayu islam di malaysia nih bukan sebab umno atau pas...tetapi sebab bacul,pengecut,x ade telur..takut hilang undi maka biar saja.pas dgn umno 2x5 bacul

razor said...

Salam sheikh monaz,
bawah ni ana paste kenyataan Khalid Samad (takkan tak kenal kot)

Salaam semua.

Ini merupakan bukti muktamad bagaimana UMNO merosakkan Melayu dan imej ugama Islam. Mereka kata mereka bukan dari UMNO. Seperti biasa mereka bohong. Tiada orang PAS dan PKR yang sanggup bersama tindakan 'Take Beeer' mereka. Hakikat Polis tidak ganggu adalah bukti kukuh ini tindakan UMNO.

Mereka mahu tunjukkan samseng mereka tetapi pada masa sama nyatakan keinginan untuk berbincang. Mereka tuduh mereka dipinggirkan sedangkan mereka tahu dari awal perbincangan dengan penduduk akan diadakan. Ini hanya mainan politik murahan mereka yang menzahirkan kehodohan muka UMNO itu sendiri. Lagi mereka buat, lagi rakyat benci.

Kuil tersebut ingin diletakkan di kawasan industri, jauh dari rumah-rumah dan surau. Mereka tahu tetapi mereka sengaja ingin buat provokasi.

Saya harap ummat Islam tidak tertipu.

-YB Khalid Samad-

Unknown said...

Harap jangan bertindak terburu-buru. Perjuangan di Malaysia lebih dari sekadar memenangkan kaum sahaja. Agama lebih penting. Jangan terikut dengan provokasi UMNO bak akta tan sri khalid. Jangan di ikutkan sangat kemarahan sampai berfikir tanpa menggunakan otak. Kenapa perlu ada kepala lembu itu? buat kerja perlu menggunakan OTAK!. Itu lebih baik dari menuduh yang bukan-bukan atau fitnah di bulan Ramadhan.
Wallahu'alam

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger