Sunday, August 24, 2008

Petrol Turun 15 sen, Diesel Turun 8 sen

Berita Bernama Saluran Astro 502 melaporkan mulai esok Ahad 24 Ogos 2008 harga minyak diturunkan. Petrol diturunkan 15 sen manakala diesel 8 sen. Pengumuman penurunan harga ini dibuat oleh PM.

Aku rasa PM 'buang tabiat' agaknya. Seingat aku tak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia sebelum ini harga minyak diturunkan setelah kerajaan menaikkannya. Pak Lah nak tunjuk pada rakyat dialah satu-satunya PM yang begitu perihatin terhadap keperitan hidup rakyat marhain. Atau kerana terpaksa kot.. ekoran Pilihanraya Kecil Permatang Pauh.

Mungkin Pak Lah berharap dengan menurunkan harga minyak ini, pengundi Permatang Pauh akan beralih angin untuk memberi undi pada BN. Aku dapat bayangkan mulai esok BN akan mencanang di seluruh pelusuk Permatang Pauh dengan berkata "Tengok, BN telah menunaikan janjinya. Harga minyak telah diturunkan bila harga minyak dunia turun. Selama ini rakyat tak pernah tahu. PM pernah tak tidur semalaman kerana memikirkan kesusahan yang bakal dihadapi rakyat bila harga minyak dunia melambung baru-baru ni."

Hai seronok sakan orang UMNO bila Presiden dia orang dok turunkan harga minyak 15 sen. Makin bertambah kasihlah orang Melayu pada Pak Lah. Beruntung kau orang UMNO dapat PM macam Pak Lah. Kau orang jangan lupa. Pak Lah adalah lulusan Sarjana Muda Pengajian Islam dari Universiti Malaya. Sebab tulah dia perkenalkan Islam Hadhari. Aku cadangkan kau orang buat rombongan beramai-ramai ke Putrajaya untuk ucapkan terima kasih pada Pak Lah.

Aku masih ingat lagi kata-kata seorang pensyarah universiti sewaktu aku menanyakan pendapatnya tentang Pak Lah bakal PM. Dia jawab "Pak Lah lebih jahat dari Mahathir. Bapak munafik. Awak lihatlah nanti. Betul tak cakap saya ni."

Rakyat Sabah Mahukan Perubahan.

Wassalam.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger