Thursday, August 28, 2008

UMNO Is Going To Die !

Pilihanraya kecil Permatang Pauh baru saja menutup tirainya. Keputusan pun telah diketahui umum. Sepertimana yang diduga oleh banyak pihak, Anwar Ibrahim menang dengan majoriti yang lebih besar berbanding PRU12 lalu. Dalam PRU12, Kak Wan menang dengan majoriti 13,398. Ini bermakna berlaku pertambahan majoriti sebanyak 2,273 undi. Bermakna seramai 2,273 pengundi Permatang Pauh yang dulunya mengundi BN, kini bertukar angin mengundi PKR. Mungkin atas dasar kesedaran mereka tentang betapa 'bobroknya' UMNO/BN.

Yang ironisnya, majoriti 15,671 ini mengatasi jumlah 15,524 undi yang diperolehi oleh Dato' Arif Shah. Dari jumlah ini menunjukkan 2/3 pengundi Permatang Pauh mengundi PKR. Hanya 1/3 sahaja yang mengundi BN.

Kemenangan ini juga merupakan satu sejarah baru terukir dalam politik Malaysia. Belum pernah berlaku dalam sejarah Pilihanraya Kecil di Malaysia yang mana majoriti bertambah dengan begitu besar. Tahniah PKR dan Pakatan Rakyat. Ini adalah kurniaan Allah kepada kita semua rakyat Malaysia.

Ekoran dari kemenangan besar Anwar ini, Mukhriz Mahathir menggesa Pak Lah meletakkan jawatan dengan segera. Tegas beliau lagi, kemenangan PKR di Permatang Pauh jelas menunjukkan bahawa rakyat sudah semakin hilang keyakinan kepada BN, khususnya UMNO.

Aku memang bersetuju 1,000% dengan kenyataan Mukhriz ini. Cuma yang aku tak setuju ialah Mukhriz masih mengharapkan UMNO/BN dapat dipulihkan dan mampu mengembalikan keyakinan rakyat.

Pada Mukhriz, aku nak habaq kat hang yang UMNO tu dah terlalu tenat diserang penyakit 'kanser kronik'. Tak boleh dah nak pulih pasai 'kanser kronik' yang dihidapi oleh UMNO ni sudah sampai tahap 5. Cuma tunggu nak mampoi aje. Doktor pakar mengesahkan kuman yang dok serang parti hang ni adalah dari jenis merbahaya. Nama saintifik bagi kuman-kuman ni ialah perasuah, perompak, penyamun, penyangak, pembunuh, pemfitnah, pensyirik dan penipu. Lebih teruk lagi kuman-kuman ini dah tumbuh tanduk dan taring. Lebih dahsyat lagi ada di kalangan doktor pakar yang pengsan bila melihat kuman ini melalui mikroskop berkuasa tinggi. Sebab rupa bentuk kuman-kuman ini sungguh mengerikan. Mirip iblis dan syaitan.

Mukhriz sepatutnya sedar bahawa kuman-kuman ni dah mula beranak-pinak sejak ayahnya menjadi Presiden UMNO dan PM. Bila naik Pak Lah, kuman-kuman ini semakin mengganas. Sebab tulah doktor pakar tak boleh buat apa. Nak buat rawatan kemoterapi pun dah tak boleh. Mesin kemoterapi boleh rosak dan meletup.

Untuk Renungan.




No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger