Sunday, August 24, 2008

Pandangan Sarjana Muda Sains Politik

Coretan ringkas ini merupakan beberapa pandangan sahabat saya berhubung dengan senario politik tanahair kita pada masa ini.

Pandangan pertama beliau (sms 16:00:11, 20 Ogos) : Dalam teori moral, nilai mutlak tidak ada. Bertitik-tolak pada majoriti akhirnya jadi pragmatis. Inilah UMNO yang selari dengan perangai binatang di rimba.

Pandangan kedua beliau (sms 16:41:53, 21 Ogos) : Tangkapan 2 Exco Pera adalah konspirasi jahat arahan Perdana Menteri untuk mencemar imej Pakatan Rakyat. Mereka dituduh meminta wang untuk lulus projek sedangkan Menteri Besar Perak menjelaskan bahawa projek itu tidak wujud sama-sekali.

Pandangan ketiga beliau (sms 04:58:35, 22 Ogos) : Jika menilai mitos Hang Tuah, ramai umat Melayu terpegun ! Namun apabila dibuat penilaian semula, sesetengah intelek Melayu merasakan tertipu. Ada yang mengatakan sebenarnya Hang Tuah adalah sengkek. Percayalah sejarah akan berulang bahawa PARTI KERIS yang dianggap sangat berjasa hasil daripada silap mata sejarah dan British pasti akan dianggap sengkek oleh intelek akan datang. Tunggulah gilirannya kerana otak manusia akan sentiasa berkembang. Pada ketika itu ia akan menjadi sesuatu bahan thesis paradox. Fikir-fikirkanlah. Ianya akan berlaku tak lama lagi...

Sekian.


No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger