Thursday, February 19, 2009

Komputer : Windows Vista Ultimate X86 32 Bit

Kepada Para Pengunjung Blog Saya Yang Budiman,

Ingin saya kongsikan hal ini dengan anda semua. 6 bulan yang lalu saya ada pergi ke sebuah kedai menjual perisian (software) komputer yang terletak di Center Point Kota Kinabalu. Tujuan saya ke sana adalah semata-mata mahu membeli perisian Windows Vista Ultimate kerana laptop saya menggunakan processor AMD Turion 64x2 2.0GHz.

Tentu anda maklum bahawa saya pastinya membeli perisian 'tiruan' Vista Ultimate ini. Apabila saya tanyakan kepada sales girl di situ, dia kata ada kemudian menyerahkan DVD-ROM Vista Ultimate tersebut.

Yang membuatkan saya 'excited' apabila sales girl tersebut memberitahu saya "Bos, ini Genuine Windows Vista. Nanti bila sudah install, bos boleh check online ke microsoft. Kalau ada masalah, boleh pulangkan balik dan gantikan yang lain."

Saya macam tak percaya pada mulanya kerana memikirkan bagaimana kedai ni boleh dapatkan perisian Vista yang asli. Kita semua sedia maklum bahawa harga sebenar perisian asli Windows Vista Ultimate SP1 ini sekitar USD 360 (RM 1,300). Siapalah yang sanggup mengorbankan duit sebanyak ini hanya semata-mata untuk sistem operasi (OS) komputernya. Habis sebulan gaji seorang guru lepasan diploma. Saya pun tak sanggup.

Setelah membayar, saya terus bergegas pulang kerana tak sabar untuk install OS Vista yang dikatakan 'genuine' ini. Hati masih juga ragu-ragu dengan penjelasan sales girl yang comel tadi. Untuk sedapkan hati, saya bercakap sendiri sambil memandu "Tak kisahlah, genuine atau tidak bukan persoalannya. Yang penting aku dah dapat beli Vista ini."

Sampai di rumah, terus terkam laptop Compaq saya yang 'cute' tu dan lakukan proses install sehingga selesai. Apabila selesai, saya terus online ke website microsoft dan lakukan proses 'Validate Windows'.

Setelah selesai proses validation ini, paparan yang muncul di laptop saya adalah seperti berikut ;

*
United StatesChange|
Microsoft

Validation Complete!

Thank you for completing the validation process and for using genuine Microsoft software.

By using genuine Microsoft software, you can be confident that you will have access to the latest features, security, and support, which will help to improve your productivity and expand the capabilities of your computer.

You will also have access to new innovations and offerings available only to genuine Microsoft software customers.

Terus mulut menyebut "Alhamdulillah" kerana berjaya dapatkan Genuine Microsoft Windows Vista Ultimate ini dengan harga termurah dalam dunia.

Saya tidak pasti samada di Semenanjung terdapat kedai-kedai 'Software Pirates' yang menjual perisian asli Vista ini dengan harga sekitar RM 100.

Jika anda berminat untuk dapatkan Vista Ultimate ini, hubungilah saya di 013-722 0038. Saya akan cuba dapatkan di kedai yang sama jika stoknya masih ada.

Harganya ialah RM 80.00 (termasuk belanja Pos Ekspres).

Sekian. Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger