Sunday, August 24, 2008

Sumpah Saiful Cara Kristian

Menjelang hari penamaan calon Permatang Pauh, Saiful dilaporkan telah bersumpah dengan menjunjung Al-Qur'an berhubung pengakuannya yang telah diliwat oleh DSAI. Yang ironiknya dia mencabar DSAI supaya bersumpah juga dengan menjunjung Al-Qur'an.

Malang sungguh budak paloi (bodoh) ni. Diberitakan bahawa si mangkuk ayun ni telah ditendang keluar dari universiti sebab gagal. Apa tidak gagalnya sebab bangang. Dilaporkan juga ibubapanya telah bercerai. Sah memang si Saiful ni dari kategori spesis yang bermasalah. Memang mudahlah Najib pergunakan budak ni untuk memfitnah DSAI. Tak tahulah berapa juta agaknya Saiful dapat 'upah' dari kerja terkutuk ini. Kalau dapat jutaan ringgit, senanglah sebentar kau kat dunia ni sebelum diterajang oleh Malaikat ke dalam neraka nanti.

Najib pula semakin tertekan ekoran pengakuan bersumpah Raja Petra Kamaruddin yang mendakwa bininya (Rosmah), Lt. Kolonel Aziz Buyong dan isterinya Lt. Kolonel Norhayati Hassan ada di tempat pembunuhan Altantuya. Dalam pengakuan bersumpah itu ada dinyatakan bahawa Lt. Kolonel Aziz Buyong yang meletakkan bahan letupan C4 di keliling badan Altantuya sambil diperhatikan oleh Rosmah dan isterinya Norhayati.

Berbalik kepada sumpah yang dibuat oleh budak ini, mari kita lihat kenyataan Mursyidul Am PAS ;

Tuan Guru Nik Aziz tegaskan sumpah Saiful cara Kristian

Mohd Rashidi Hassan Sun | Aug 17, 08 | 11:11:37 am MYT IPOH, 17 Ogos (Hrkh) -

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Aziz Nik Mat menafikan laporan yang dipaparkan dalam akhbar arus perdana hari ini, bahawa Saiful Bukhari Azlan bersumpah dengan cara Islam. Iklan Dalam sidang media sempena Muktamar PAS di Stadium Indera Mulia dekat sini, Ustaz Nik Aziz menegaskan, sumpah menggunakan al-Quran bercanggah dengan Islam.

Katanya, apa yang dibuat Saiful dua hari lepas, menyamai apa yang dilakukan oleh orang-orang Kristian yang bersumpah menggunakan Bible. Tegasnya, Islam hanya menerima sumpah dengan menyebut Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Menteri Besar Kelantan itu juga menempelak Umno yang mempercayai bersumpah dengan cara menggunakan al-Quran.

Katanya, sumpah juga tidak perlu dibuat dalam masjid kerana ianya sama seperti ajaran Kristian yang bersumpah di gereja. Katanya, orang Islam tidak perlu bersumpah di masjid, sebaliknya boleh bersumpah di mana-mana sahaja asalkan ianya sumpah yang menepati Islam. Beliau juga hairan mengapa Umno menerima sumpah Saiful dan terikut-ikut dengan amalan agama yang bercanggah dengan Islam.

Ustaz Nik Aziz juga mempertikaikan motif sebenar Saiful bersumpah menjelang hari penamaan calon Permatang Pauh, yang katanya mempunyai maksud yang tersirat. Beliau amat berharap pengundi-pengundi Melayu yang beragama Islam tidak terpengaruh dengan propaganda media yang memanipulasi sumpah Saiful.

"Saya berdoa dan berharap Dato' Seri Anwar diberikan kemenangan," ujarnya.

Di bawah ini pula adalah komen yang diberikan oleh sahabat saya (Sarjana Muda Sains Politik) dari Pontian melalui SMS berhubung dengan sumpah Saiful ini.

Dalam istilah sains politik terdapat perkataan PRAGMATIK atau menghalalkan cara. Itulah wajah-wajah UMNO. Duit, kuasa dan propaganda. Persoalannya pernah tak media melaporkan pengakuan sumpah (cara Islam) yang dilakukan oleh Anwar di Batu Pahat pada tahun 1998.

Desperado media TV3 sangat terserlah. Pura-pura macam terjumpa peristiwa tidak dirancang. Busuknya UMNO.

Insya'-Allah, Anwar menang di Permatang Pauh. Kepada Allah berserah.


Sekian, jazakallah.

by monaz.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger