Sunday, August 24, 2008

Rintihan Muslimat Ikhwanul Muslimin Di Penjara Syria

Artikel ini merupakan sepucuk SURAT yang telah berjaya diseludup keluar dari penjara Baath Assad Syria. Ia menceritakan tentang rintihan Muslimat Ikhwanul Muslimin yang dikurung di dalam penjara Syria. Peristiwa ini berlaku dalam tahun 1970an.

Dengan Nama Allah Yang Amat Pemurah Lagi Amat Pengasih

Kami telah menulis berpucuk-pucuk surat dengan airmata dan rintihan hati tetapi malangnya tidak satu pun sampai kepada umat Islam di luar pintu besi ini. Di dalam penjara ini, kami tidak dibenarkan menulis atau membaca. Kertas dan pen diharamkan. Jeritan penderitaan kami tidak dapat menembusi dinding-dinding hitam yang mengurung kami tetapi kami yakin bahawa insya'-Allah surat ini akan sampai kepada umat Islam seluruh dunia.

Dalam surat ini kami akan menceritakan tentang penderitaan dan kezaliman yang dikenakan oleh binatang-binatang pemabuk yang digunakan oleh Kerajaan Syria ke atas kami dalam penjara jahanam ini. Kalaulah setakat pukulan dan kejutan elektrik kami dapat bersabar menahannya tetapi penderitaan kami di sini lebih dari itu lagi. Dapatkah kami terus bersabar menahan hati apabila terdapat di kalangan kami yang dirogol tanpa belas kasihan sehingga menghembuskan nafas terakhir.

Kami berharap kami tidak diperanakkan di mukabumi ini. Dari hati kami yang tersiksa kami memohon agar semua umat Islam berusaha untuk menyelamatkan nyawa dan maruah kami. Kalau dahulu apabila seorang muslimat meminta tolong kepada Khalifah Mu'tasim kerana dizalimi, seluruh bala tentera Islam dikerahkan untuk menyelamatkan muslimat tersebut. Tetapi di sini di dalam penjara Assad ini, beribu-beribu muslimat Islam disiksa, dizalimi dan dibunuh oleh binatang yang tidak berperikemanusiaan. Ramai di antara kami mengandung akibat perbuatan zina mereka. Kami tidak meminta agar kami dibebaskan. Kami hanya berharap agar penjara ini diletupkan dengan kami sekali di dalamnya.

Tolonglah tanya alim-ulama' kita samada kami boleh membunuh diri bersama dengan bayi di dalam kandungan kami. Kami sudah tidak berupaya untuk menanggung penderitaan yang tidak berhujung ini.

Wahai umat Islam seluruh dunia, cukuplah dengan tidurmu. Takutlah di waktu yang mana kamu semua akan disoal di hadapan Allah di akhirat nanti tentang apakah yang telah kamu lakukan apabila kamu telah mengetahui tentang kezaliman dan jenayah yang telah dilakukan ke atas kami di penjara Syria ini. Apakah kesalahan muslimat-muslimat ini sehinggakan mereka dirogol dengan ganas dan ditelanjangi. Mereka dipukul dan dikenakan kejutan elektrik. Apakah kesalahan muslimat-muslimat ini sehingga terdapat muslimat muda yang terpaksa dihantar ke hospital dalam keadaan separuh mati akibat dirogol tanpa belas kasihan oleh 26 orang tukang siksa. Apakah kesalahan muslimat-muslimat ini sehingga suami mereka dibunuh di hadapan mata mereka sendiri.

Wahai umat Islam seluruh dunia. Sebenarnya kamu nyenyak tidur. Nah, apakah jawapan kamu semua wahai umat Islam seluruh dunia. Apakah kami akan terus berharap supaya kamu dapat menyelamatkan kami dari neraka yang tidak bersempadan ini ? Apakah cahaya murni akan menyinari kami untuk menerangkan hati kami yang tersiksa ini ?

Dari Muslimat Yang Menjadi Mangsa Penjara Toghut Nasionalis Sosialis Syria
.

Apa bezanya dalam negara kita ? Bagaimana dengan ISA ? Menahan orang tanpa bicara. Sangat zalim dan tidak bertamaddun. Baru-baru ini seorang anak menghembuskan nafas yang terakhir tanpa ayah di sisi. Ayahnya sedang berada di Kamunting ditahan dibawah akta yang zalim ini. Kenapa UMNO/BN masih mengekalkan Akta ISA ini ? Asal penubuhan akta ini dahulu semata-mata untuk menahan komunis yang mengancam keselamatan negara. Hari ini komunis tiada tetapi UMNO/BN menggunakan akta ini untuk menahan sesiapa saja yang dianggap mengancam kedudukan dan karier politik mereka.

Bagaimana jika ada di antara keluarga kita yang ditahan tanpa bicara di bawah akta toghut ini ?

Jika masih ada lagi sekelumit iman dalam dada orang UMNO, sila tinggalkan UMNO sebelum terlewat. Jangan sekali-kali kita menyokong dan cenderung kepada pemerintah yang zalim.

Allah s.w.t. memberi amaran keras di dalam Surah Hud (11) : ayat 113 ;

"Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim, maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan."

Sekian.

Salam Perjuangan Dari Sabah

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger