Tuesday, August 26, 2008

Permatang Pauh - Rakyat Menanti Dengan Penuh Debaran

Kini jam menunjukkan waktu 18:20. Bermakna pengiraan undi sedang berjalan di setiap pusat pembuangan undi. Jika berdasarkan laporan AFP Anwar memperolehi 61 % undi dan diikuti calon BN Arif Shah 39%. Manakala calon Akim Hanafi Mamat dijangka hilang wang pertaruhan.

Jika 80% yang keluar mengundi, Anwar dijangka memperolehi 28,000 undi manakala BN mendapat 18,000 undi. Majoriti sebanyak 10,000. Kita tunggu keputusan jam 9.00 malam.

Bagi kita rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan sistem pentadbiran negara yang bersih, marilah kita memanjatkan doa' ke hadrat Ilahi semuga Anwar diberikan kemenangan besar.

Jika dengan kehendak Allah, kemenangan Anwar ini diikuti dengan majoriti yang lebih besar daripada apa yang diperolehi semasa PRU12, ini merupakan 'signal' jelas dari rakyat Permatang Pauh khususnya dan Malaysia amnya bahawa UMNO/BN sudah tak relevan lagi memerintah negara. Sudah sampai masanya mereka jadi pembangkang di Parlimen dalam PRU13.

Kemenangan Anwar ini pastinya memberi tamparan hebat kepada musuh politiknya. Segala konspirasi dan fitnah jahat yang mereka rancang untuk menjatuh dan memalukan Anwar tidak berjaya malahan memberikan kelebihan pula. Rakyat sendiri sudah 'meluat' dengan cara dan tindakan tidak bermoral BN ini.

Semuga Allah Selamatkan Malaysia.

by monaz


No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger