Tuesday, January 24, 2012

Keciannya Bik Mama... asyik kena serang je

Semalam Bik Mama meluahkan hatinya sambil menafikan dakwaan yang dibuat dalam sebuah akhbar Australia, Australia Sydney Morning Herald. Dalam seksyen 'Private Sydney' akhbar itu, kolumnis Andrew Hornery menggelar Rosmah sebagai "first lady of shopping', kerana didakwa membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney.

Wahai Bik Mama yang dibenci, kau ingat Australia tu macam Malaysia ke? Di negara kangaroo tu mengamalkan demokrasi tulen. Medianya bebas dan rakyat diberikan hak sepenuhnya untuk menyuarakan pandangan termasuk mengkritik dasar kerajaan yang kurang efisyen serta merugikan mereka.

Warga Australia bijak dalam menilai kepimpinan negara. Bukannya macam ahli UMNO yang boleh kau bodohkan dengan wang BR1M RM500.

Apakah Bik Mama kira pemilik dan pekerja butik di Sydney tu tak kenal mukanya yang terlampau amat 'cantik' tu. Sejak isu pembunuhan Altantuya, seluruh dunia dah cukup kenal dengan wajah botoxnya.

Bukankah Malaysia dan Australia ada hubungan diplomatik. Nahhhh... kalau tak benar segala dakwaan oleh kolumnis Andrew Hornery, samanlah dia. Lantik peguam yang terkenal di sana. Manalah tahu boleh menang AUD10 juta ke, bolehlah shopping gila-gila kat Sydney lagi.

Apa yang menimpa si Bik Mama laknatullah sejak kebelakangan ini merupakan balasan Allah terhadap dirinya atas segala dosa-dosa besar yang dilakukan selama ini. Bukan sekadar pendedahan yang dibuat di Malaysia saja, malah negara luar pun turut mendedahkan segala pekong busuknya.

Adios

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger