Monday, August 23, 2010

Surau disimbah cat : Siapa dalangnya?

Selepas kejadian bakar gereja di Kuala Lumpur, diikuti bakar surau di Muar, dan yang terkini sebuah surau di Seremban telah disimbah dengan cat merah pagi semalam. Tindakan biadap oleh pihak tertentu ini jelas bermotifkan sentimen perkauman. Saya rasa kita sendiri pun tahu siapakah dalang di sebalik kejadian ini.

Dalam kes bakar gereja, 2 pemuda bersaudara telah dijatuhi hukuman penjara 5 tahun. Tak pasal-pasal 2 beradik ini yang terpaksa menanggung sengsara meringkuk dalam penjara. Dan sewaktu dijatuhkan hukuman, peguam mereka menjelaskan "Dalang sebenar masih bebas."

Manakala kejadian membakar surau di Muar, seorang bekas anggota Polis mengaku melakukannya. Bila ditanya "Kenapa bakar?", lalu dijawabnya "Kerana suka-suka." Langsung tak masuk akal jawapan yang diberi. Yang pasti jawapan mengarut itu bertujuan untuk melindungi pihak tertentu yang menjadi dalang.

Sebelum kejadian menyimbah cat merah, UMNO P.Pinang sibuk menabur fitnah dengan mendakwa nama Yang Dipertuan Agong ditukar kepada nama Lim Guan Eng dalam teks khutbah Juma'at. Yang sebenarnya khutbah yang disampaikan oleh salah seorang khatib, Zakaria Ahmad hanya memohon supaya Ketua Menteri Pulau Pinang itu menerima hidayah Allah, bukannya mendoakan keselamatan Lim Guan Eng.

UMNO tak usahlah nak tunjuk 'alim kononnya mereka menjaga kesucian Islam. Apakah UMNO lupa dalam PRK Hulu Selangor baru-baru ini, semua mesjid telah diarahkan membuat solat hajat untuk Kalamanathan (kafir harbi). Oh... kalau UMNO yang buat semua tak salah.

Dan semalam, sebuah surau lagi dicemar dengan cat merah. Siapa yang berikan arahan ini kalau bukan UMNO.

Tidak sukar untuk membaca 'permainan keji' UMNO ini. Tujuan mereka adalah semata-mata untuk memburukkan DAP setelah rancangan mereka di P.Pinang kurang berjaya dalam isu khutbah.

Sebagai orang Islam kita tidak seharusnya termakan dengan segala fitnah dan propaganda jahat UMNO yang semakin terdesak kini akibat kehilangan sokongan rakyat. Insaflah bahawa UMNO sanggup melakukan apa saja demi mempertahankan kuasa politik yang semakin hilang dari genggaman.

Sekali lagi saya tegaskan bahawa UMNO adalah sebuah parti sesat berfahaman sekular yang memisahkan agama dengan politik. Ini disahkan sendiri oleh Almarhum Tunku Abdul Rahman. Bahasa mudahnya kafirlah... tak payah nak berkias-kiaslah dalam soal Aqidah.

Merujuk kepada fatwa Almarhum Syeikh Mustafa Sabri yang menegaskan "Jalan pintas menjadi kafir apabila memisahkan agama dengan politik."

Bagaimana pula dengan pimpinan UMNO?

Tak payah nak cakap banyaklah. Mari kita sama-sama rujuk tafsiran Almarhum Prof Dr Hamka di dalam Surah Al-An'am (6) : ayat 159.

Dr Hamka menafsirkan ayat ini sebagai "Barangsiapa yang ada keyakinan dalam hati mereka bahawa ada sistem lain yang lebih baik dari Islam, maka kafirlah mereka walaupun masih bersolat.

Apa yang tak jelas lagi kepada kita tentang kekafiran pimpinan UMNO selama ini. Mereka dengan jelas menolak Hukum Hudud, memperlekahkan hukum Allah, 'menghalalkan' judi dan riba, melakukan rasuah dan penyelwengan serta terlibat dengan jenayah.

Siapa yang bodoh?

Majoriti orang Melayu yang mengaku Islam tapi masih menyokong pemimpin munafiq yang ada dalam UMNO. Sembahyang tonggang-tonggek setiap hari, menyambut Maulidul Rasul setiap tahun tapi dok bangang macam tu juga dan berterusan percaya dengan ajaran sesat UMNO yang mengatakan tiada politik dalam Islam.

Orang Melayu perlu sedar Islam adalah untuk seluruh manusia dan jin. Takkanlah orang Melayu UMNO masih tak faham-faham lagi penegasan Allah dalam Al-Qur'an yang menyebut "Tidak Aku jadikan jin dan manusia itu melainkan untuk beribadah kepada Ku."

Janganlah jadi manusia yang lebih hina daripada haiwan bila mana pancaindera yang dikurniakan oleh Allah tidak digunakan untuk melihat kebenaran.

Wassalam.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger