Saturday, June 4, 2011

Ulama' korporat dan gila kuasa dalam PAS

Penulis teringat kata-kata Mat Sabu kira-kira 2 tahun lalu ketika di temuramah oleh Malaysiakini. Antara kebimbangan yang disuarakan oleh 'Raja Demo' itu ialah tentang golongan Ustaz Muda yang ada dalam PAS masa ini yang dilihat tiada kefahaman yang jelas tentang manhaj gerakan Islam yang sebenar. Walaupun kebanyakan mereka lulusan Timur Tengah tapi sekadar belajar ilmu yang dituntut dan pulang dengan sekeping sijil bernama ijazah. Sila ikuti pandangan Timbalan Presiden PAS yang baru dipilih.


Syukur Alhamdulillah. Dengan izin dan limpah kurnia-Nya, jam 10 pagi tadi telah diumumkan pemenang untuk jawatan Timbalan dan Naib Presiden PAS.

Tak sangka juga bila tajuk posting penulis "Mat Sabu, Husam, Salahuddin dan Mahfuz mampu menguburkan UG" telah menjadi kenyataan. Hanya rasa syukur penulis panjatkan ke hadrat Ilahi.

Nape penulis pilih tajuk Ulama' Korporat dan gila kuasa dalam PAS" kali ini?

Bukan perangai penulis mahu mendedahkan sikap dan perangai sesetengah golongan Ulama' yang ada dalam PAS samada yang tua ataupun muda.

Yang benar-benar penulis jadi marah sampai hangit bila mengenangkan sikap segolongan ulama' yang ada dalam PAS ni beriya-iya sangat nak 'berkahwin' dengan UMNO Munafiq melalui agenda Kerajaan Perpaduang. Walhal Muryidul Am TGNA sendiri pernah melenting hingga memberi kata dua pada Nasha agar buat pilihan samada mahu meneruskan agenda UG dan mengosongkan segera kerusi Parlimen Bachok atau menghentikan terus serta-merta idea karut itu.

Ehhh... masih degil juga puak-puak UG yang didalangi oleh Geng Ganu ni. Dalam diam masih juga adakan perbincangan 'bawah tanah' dengan UMNO.

Heran sungguhlah penulis. Macamana puak-puak Ulama' UG dan GG itu begitu mudah terpedaya dengan 'sihir' UMNO. Apakah puak-puak 'bodoh' ni sudah lupa akan segala macam kezaliman dan kejahatan UMNO terhadap PAS atau memang dah tergila-gilakan jawatan Menteri yang ditawarkan, juga projek juta-juta?

Lupakah mereka;

- bagaimana Assyahid Zulkifly Mohamad menemui ajalnya dalam satu kemalangan yang dipercayai memang dirancang oleh UMNO.

- peristiwa berdarah Lubuk Merbau hingga seorang aktivis PAS menemui syahid ditetak dengan sebilah kapak?

- peristiwa berdarah Memali hingga Ustaz Ibrahim Libya dan 13 rakannya menemui syahid bila dibunuh oleh pihak anjing UMNO (Polis).

- bagaimana PAS ditendang keluar oleh UMNO setelah tidak diperlukan dalam tahun 1978?

- bagaimana kerajaan PAS Terengganu dan Kelantan dinafikan hak royalti minyak?

dan banyak lagi kes kematian aktivis PAS yang mencurigakan.'

Mudah sungguh segolongan Ulama' dan GG ini melupakan segala kejahatan UMNO. Inilah akibatnya bila kepentingan dunia sudah menguasai hati mereka. Masing-masing dah tak sabar untuk menjadi Menteri sebagaimana yang dijanjikan UMNO melalui perbincangan agenda Perpaduang.

Yang dah kemaruk nak jadi Menteri satu hal. Yang satu puak lagi dah kemaruk nak dapat habuan dunia (projek) kerana dah seronok dan selesa sekarang. Penulis dimaklumkan ada di kalangan Ahli Dewan Harian PAS sessi 2009/2011 (bukan wakil rakyat) yang menuntut elaun bulanan dari tabung parti hingga mencecah antara RM3,000 - RM5,000 sebulan. Astaghfirullah. Ironisnya individu ini di kalangan lulusan agama. Tak payahlah penulis sebut sapa orangnya. Sebab dah janji dengan informer.

Cuba tanya pada para barisan Exco Kerajaan PAS Terengganu dulu. Macamana perangai mereka bila terpilih menganggotai Kabinet Hj Hadi? Tak kiralah golongan ulama' atau profesional? Kenapa Terengganu boleh kalah teruk dalam PRU11 dan masih terus gagal dalam PRU12? Memang tak dinafikan penipuan undi oleh UMNO memang hebat tapi harus diingat jika tidak diizikan Allah, nescaya penipuan itu akan gagal.

Kadang-kadang terfikir juga dalam benak minda dan hati ni. Mungkin GG ni cemburu dengan Geng Kelantan (GK) sebab kerajaan PAS Kelantan berjaya bertahan selama lebih 20 tahun walau hampir hilang dalam PRU11 tapi Allah masih selamatkan kerajaan PAS di sana. Pastinya ada sebab mengapa Allah terus berikan kuasa kepada PAS di Kelantan.

Sebab itulah penulis gelar 'Ulama' Korporat dan Gila Kuasa". Mereka ini sudah terkena penyakit dunia. Luarannya saja nampak wara' dan zuhud, tapi hakikatnya warqa' dan menjadi perosak jamaah.

Untuk pengetahuan pembaca, siang tadi penulis dimaklumkan oleh seorang sahabat rapat, rupa-rupanya memang ada perbincangan serius antara kumpulan Kerajaan Perpaduang dengan UMNO 3 minggu sebelum berlangsungnya Muktamar PAS Ke 57. Khabarnya, kata putus telah dicapai antara kedua belah pihak. Hanya menunggu saat perlaksanaannya.

Nasib baiklah keputusan pemilihan hari ini dimenangi oleh barisan pimpinan yang menentang kuat agenda Unity Government. Kalau tak, tak tahulah apa akan jadi pada PAS.

Bagi penulis, golongan Ulama' begini mesti dinyahkan daripada menduduki barisan utama kepimpinan PAS. Merbahaya bagi parti selagi mana spesis yang dah lupa diri ini terus diberi mandat memegang jawatan.

Semuga Allah terus melindungi PAS daripada virus perosak.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger