Tuesday, June 7, 2011

Hoi Najib, pulangkan wang rakyat RM493 juta

Apa dia ingat wang perbendaharaan negara ni bapak dia punya. Memang celaka sungguhlah pemimpin UMNO ni. Habis punah wang rakyat disamun hingga negara hampir bankrap, lepas tu rakyat dibebankan dengan kenaikan harga minyak. Bila minyak naik, semua barang pun naik. Tak tahulah penulis samada manusia atau iblis atau dajjal yang sedang memerintah negara ketika ini.

Sapa yang bodoh? Orang UMNOlah. Sapa lagi. Dah kena tipu berpuluh tahun pun masih tak sedar.

Bayangkanlah, bolehkah kita sebagai rakyat terus mendiamkan diri bila dah terang depan mata Najib Rosmah merompak RM493 juta melalui pembelian 2 biji kapal selam yang dah tak boleh menyelam.

Dulu, penulis pernah cakap kapal selam yang dibeli oleh Najib adalah jenis paling cokia dan mungkin kalau menyelam terus tenggelam. Rupanya ada pembaca yang marah dan emosi kerana dakwanya penulis jangan memandai-mandai sebab tak tahu apa-apa soal sistem pertahanan negara.

Sekarang penulis nak habaq kat pembaca bahawa 2 biji kapal selam Scorpene yang ditempatkan di Sabah sedang dibaiki dan tak boleh menyelam sebab bocor. Bolehkah diterima oleh akal yang waras (kecuali orang UMNO yang IQ rendah) bila kapal selam yang baru dibeli dan belum mencecah usia setahun tapi dah bocor. Ini soal serius. Bukan beli kereta proton. Yang paling menjengkelkan kita bila diberitahu dalam Parlimen bahawa kedua-dua biji Scorpene itu belum dilengkapi dengan sistem persenjataan. Perlu belanja puluhan juta lagi wang rakyat untuk kelengkapan senjatanya.

Jadi benarlah telahan penulis sebelum ni memang kapal selam low class. Sebab tu penulis sebut pihak Singapura akan mentertawakan saja kepal selam Malaysia. Bukan dibeli untuk tujuan pertahanan negara tapi sebagai 'lesen' untuk Najib Rosmah sapu wang rakyat berjumlah RM493 juta. Celaka punya manusia.

Mahkamah Perancis menemui bukti kukuh bahawa syarikat Perancis, Armaris tidak pernah membuat bayaran kepada syarikat Perimekar sebanyak RM493 juta, tetapi bayaran itu sebenarnya dilakukan oleh kerajaan Malaysia sendiri.

Selanjutnya di sini.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger