Saturday, June 18, 2011

Ayuh bersama 300 ribu rakyat 9 Julai ni

Tarikh 'keramat' 9 Julai ini akan menyaksikan 300 ribu rakyat yang jiwanya merdeka akan berhimpun secara aman di sekitar Kuala Lumpur bagi menuntut piihanraya yang adil dan bersih. Bukan nak buat hara-huru. Seperti biasa Polis akan jadi 'last line of defence' bagi pihak kerajaan banjingan UMNO BN bagi menghalang himpunan rakyat yang dijamin oleh perlembagaan.

Sikit pun penulis tak hairan dengan kenyataan Timbalan KPN yang menegaskan tangkapan awal akan dilakukan bagi mencegah Himpunan Bersih 2.0. Semua dah maklum Polis Malaysia kan dah lama jadi banjingan UMNO. Sejak zaman Mahathir lagi beb.

Polis kena ingat PM Najib sendiri, secara terbuka, pernah buat kenyataan "Kalau rakyat nak berhimpun cara aman, apa salahnya. Itu hak mereka." Kenyataan itu dibuat ketika UMNO, Perkasa dan berpuluh NGO Melayu buat demonstrasi bagi menunjukkan seolah-olah merekalah pembela Islam dalan isu kalimah Allah. Bukan takat tu je, malah ada yang bertindak membakar sebuah gereja di Kuala Lumpur.

Yang lucunya, pihak Polis siap tanya pada beberapa pimpinan PAS "Bila nak buat demo? Kami akan bagi permit..." ketika isu kalimah Allah sedang hangat dulu.

Di sinilah bodohnya UMNO. Mereka ingat PAS akan melatah berkaitan isu kalimah Allah. Sorrylah...

Akhirnya pecah tembelang kemunafiqan UMNO bila 2 pemuda yang dibicara dan dijatuhi hukuman penjara 2 tahun atas kesalahan membakar gereja, telah mendedahkan sapa yang mengarahkan mereka berdua bertindak.

Dalam perkiraan UMNO, isu kalimah Allah akan menguntungkan mereka, lantas dibiarkan saja rakyat turun berdemo malah pihak Polis diarah mengeluarkan permit. Tapi bila sesuatu himpunan rakyat yang dilihat boleh menggugat kuasa rejim banjingan UMNO BN, maka keluarlah kenyataan dari pelbagai pihak yang menjadi pengampu dan penjilat mereka.

Malah ada pihak yang mendesak agar penganjur Bersih 2.0 disumbat dalam ISA. Pihak yang mendesak itu sebenarnya lupa bahawa himpunan rakyat tidak pernah menggugat keselamatan negara. Janganlah tunjuk sangat kebodohan sendiri. Nama je bekas wakil rakyat tapi lebih bebal daripada lembu.

Ooooppps, penulis lupa. Memang kalau dah darah daging tu sebati dengan hasil haram daripada rasuah dan penyelwengan, maka hati nurani tu dah gelap hingga tak nampak lagi kebenaran. Yang haq dilihat sebagai bathil manakala kebathilan dipandang elok. Sebab itulah puak-puak bebal tu boleh mendesak kerajaan agar menggunakan ISA bagi menghalang Bersih 2.0.

Ayuh kita bersama dalam Himpunan 300 ribu pada 9 Julai ini.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger