Thursday, June 2, 2011

Kerajaan Perpaduang : Benar instinct penulis

Pagi semalam penulis sampai rumah kira-kira jam 1.30 pagi dari Pejabat Pemuda PAS Negeri. Tak tahulah tiba-tiba saja hati ini merasakan PAS dalam bahaya menjelang pemilihan pada Juma'at 3 Jun ni. Desakan hati begitu kuat mahukan Mat Sabu memenangi jawatan Timbalan Presiden. Bukanlah kata Tuan Ibrahim tak layak untuk jawatan itu tapi demi menyelamatkan PAS, hanya Mat Sabu peluang kita dengan izin Allah SWT.

Artikel sebelum ni, penulis tegaskan agenda Kerajaan Perpaduang masih berjalan. Mungkin ada di kalangan perwakilan yang tak nampak ancaman bahaya sedang menanti PAS di hadapan jika tersalah memilih orang N0.2.

Agak mengecewakan penulis bila mana ada di kalangan perwakilan hanya melihat di sudut luaran (kulit) semata-mata dan lebih cenderung untuk menobatkan Tuan Ibrahim sebagai Timbalan Presiden.

Bukan maksud penulis untuk under estimate kewibawaan Tuan Ibrahim. Malah penulis sendiri pada awalnya mahukan PJ Pahang ni sedia bertanding jawatan Timbalan. Tapi bila difikirkan balik melalui 'alam ghaib' demi kepentigan PAS, penulis yakin dengan memilih Mat Sabu akan memperkukuhkan lagi PAS di persada politik tanahair serta menghancurkan projek Kerajaan Perpaduang yang telah menjadi duri dalam daging sejak 2008 lagi.

Berikut adalah bukti idea Kerajaan Perpaduang itu masih berjalan.

Salam4all.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger