Sunday, June 5, 2011

Nape Mat Sabu dan Husam digeruni UMNO?

Antara '4 Panglima' PAS, Mat Sabu dan Husam adalah 2 individu yang paling digeruni UMNO selepas Nik Aziz dan Anwar. Sebelum ini pakar-pakar munafiq UMNO telah cuba memfitnah TGNA dengan tuduhan rasuah manakala Anwar terus diserang, difitnah dan diaibkan melalui tuduhan liwat dan yang paling akhir video seks lucah.

Kerja jahat dan keji UMNO selama ini sebenarnya dah berlaku sejak zaman para Nabi lagi. Begitu banyak ayat dalam Al Qur'an yang mengisahkan tentang perangai golongan kafir munafiq yang kerjanya tiada lain melainkan menghalang dan menyukarkan tugas para Nabi menyampaikan Risalah Tauhid.

Kita semua tahu bagaimana Baginda Rasulullah s.a.w. dicemuh, difitnah, dituduh mengamalkan sihir, gila oleh Abu Jahal dan Abu Lahab walhal Abu Jahal sendiri amat mengenali anak saudaranya itu sejak kecil lagi sebagai seorang yang jujur, amanah dan tidak pernah berbohong.

Namun, bila anak saudaranya diutus sebagai Rasul dan menyeru penduduk Mekah kepada agama Tauhid dan meninggalkan penyembahan berhala, justeru Abu Jahal dan para pembesar Musyrikin yang lain merasa kedudukan mereka tergugat jika semua penduduk Kota Mekah terpengaruh dengan Risalah Tauhid yang dibawa oleh Rasulullah.

Justeru, Abu Jahal dan Abu Lahab sengaja mereka-reka fitnah terhadap Baginda agar penduduk Mekah tidak mudah terpengaruh dengan dakwah menyeru kepada agama Tauhid.

Jelas di sini apa yang dilakukan oleh UMNO Munafiq serupa je dengan tindakan Abu Jahal, Abu Lahab di Mekah dan Abdullah bin Ubay di Madinah. Matlamatnya sama, yaitu mahu menghalang kerja Islam.

Najib, Muhyiddin dan pimpinan utama UMNO memang cukup sedar bahawa parti hapraq Melayu itu semakin hilang sokongan, khususnya golongan anak muda Melayu intelek, juga yang ada kesedaran. UMNO dah tak boleh bergantung harap pada pengundi Cina yang jelas menolak UBN pada PRU12 hingga ke PRN Sarawak.

Kini UMNO hanya bergantung kepada undi Melayu di Semenanjung dan Bumiputera Sabah Sarawak. Walau usaha mendaftar pengundi hantu telah berjalan di Selnagor, Kelantan dan Sabah, namun UMNO masih tidak yakin dengan kerja tipu yang dibuat.

Sebab itulah UMNO amat mengharapkan agenda Kerajaan Perpaduang bersama PAS menjadi kenyataan. Hanya dengan cara ini sajalah dapat menarik kembali sokongan orang Melayu Islam terhadap parti lemah IQ itu. Bukan setakat memujuk PAS, malah DAP turut dipelawa menyertai BN bagi memulihkan kembali keyakinan orang Cina.

Malang bagi UMNO bila kedua-dua usaha itu gagal. Dan lebih bertambah malang lagi bila mana Mat Sabu, Husam dipilih sebagai Timbalan Presiden dan Naib Presiden dalam Muktamar PAS yang berakhir siang tadi. UMNO cukup takut dengan pengaruh, ketegasan dan kelantangan Mat Sabu selama ini. Begitu juga Husam yang terkenal dengan sikap tegasnya serta kebijaksanaannya menangani sesuatu isu berserta fakta dan bukti. Husam pernah menerima pengiktirafan sebagai Ahli Parlimen Terbaik Komanwel.

Dalam konteks Kerajaan Perpaduang, Mat Sabu dan Husam adalah antara pimpinan PAS yang menentang keras idea mengarut itu. Selain Nik Aziz, kedua-dua pemimpin ini amat disenangi dan dihormati oleh masyarakat bukan Melayu tanahair. Pemilihan mereka berdua akan mengeratkan lagi hubungan dengan rakan dalam Pakatan Rakyat. Secara tidak langsung akan menaikkan indeks sokongan terhadap PAS dan PR dalam PRU13. Inilah yang membimbangkan UMNO.

Sebab itulah, sebaik saja diumumkan kemenangan Mat Sabu dan Husam, akhbar milik UMNO terus menyerang PAS dengan pelbagai persepsi tak masuk akal. Dikatanya PAS kini dikuasai oleh 'Erdogan', PAS gadai prinsip negara Islam.

Dan yang paling bodoh ialah Ali Rustam bila buat kenyataan "Rakyat kini sudah boleh menilai PAS berjuang bukan kerana Allah tetapi PAS berjuang untuk menumbangkan UMNO dan BN."

Malang sungguhlah rakyat Melaka dapat Ketua Menteri bebal dan dungu. Opppps penulis lupa, memang UMNO Parti Lemah IQ.

Hoi Ali Rustam, perjuangan PAS adalah untuk menegakkan Daulah Islamiyyah dalam negara. Bagi mencapai matlamat itu, UMNO mesti ditumbangkan terlebih dahulu sebab menjadi penghalang utama kepada cita-cita mulia PAS selama ini.

Hukum menumbangkan UMNO adalah Fardhu 'Ain bagi setiap Muslim.

1 comment:

j3bat said...

Mat Khalwat tu takder saper yg gerun laaa !

Dasar munafik kata nak buat negara Islam lepas tu Haji Hadi kata nak buat negara kebajikan, ?

Daulah islamiayh apa ker benda !

Tak munafik namanya nie?

Buta, pekak dan tuli, Karpal Singh kata langkah mayat dia kalau nak tubuh negara islam. Tu bukan fardhu ain ker nak tentang karpal ? Munafik akhbart laa puak-puak pas ni ! Dasar khawarij !

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger