Tuesday, October 4, 2011

Cincin RM24j : Kastam sahkan tapi si Menteri nak bodohkan rakyat

Akhirnya pihak Kastam mengesahkan kewujudan cincin berlian RM24 juta yang didakwa sebelum ini telah dibeli oleh Rosmah laknatullah. Yang lucunya bila Menteri JPM pula cuba perbodohkan rakyat dengan menafikan dakwaan cincin tersebut telah dibeli oleh si perempuan puaka.

Dalam jawapan bertulis kepada MP Segambut (DAP) Lim Lip Eng hari ini, Nazri Aziz berkata, tiada pembelian dibuat terhadapnya.

Tambahnya lagi, "Dalam isu yang dibangkitkan ini, SPRM telah merujuk kepada JKDM, dan pihak JKDM telah mengesahkan bahawa tiada sebarang pembelian ke atas cincin tersebut. Setelah beberapa hari cincin tersebut dikembalikan semula kepada syarikat pemunya cincin berkenaan," katanya.

Nazri tak usah perbodohkan rakyatlah. Ini bukan zaman 70an dan 80an. Di era kepantasan teknologi maklumat masakini, rakyat boleh mengakses maklumat secara pantas serta boleh berfikir secara rasional.

Kalau merujuk kepada jawapan Nazri itu, cincin bernilai RM24 juta itu seolah-olah tersesat masuk ke Malaysia tanpa pembeli. Sebab tu lepas beberapa hari 'berehat' di dalam simpanan Kastam, cincin tersebut telah dipulangkan semula kepada syarikat pemunyanya.

Malang sungguhlah negara ni kerana ada Menteri sebodoh itu. Kalau bodoh sorang takpe, tapi cuba pulak nak perbodohkan rakyat. Kalau ya pun nak berbohong kerana nak jaga 'big-boss', berilah alasan yang logik sikit bah. Apa dia ingat rakyat negara ni semuanya bodoh macam ahli UMNO ke hingga langsung tak boleh fikir.

Orang yang tak sekolah pun akan mentertawakan kenyataan Nazri.

1- Takkanlah bodoh sangat pihak syarikat pengeluar cincin terkenal di New York boleh lepaskan begitu saja cincin yang bernilai RM24 juta (USD7.1m) tanpa sebarang pembayaran tunai dibuat?

2- Mengapa dalam rekod komputer Kastam ada tertera nama Rosmah Mansur sebagai pembeli.

Rasanya dua hujah di atas dah cukup menjelaskan kenyataan Nazri itu yang mahu cover-up pekong laknat Rosmah, suaminya Najib.

Jika penglibatan Najib Rosmah dalam pembunuhan Altantuya boleh di'senyap'kan begitu saja, inikan pula soal cincin RM24 juta. Soal enteng saja pak... Semua orang dah tahu seluruh jabatan kerajaan termasuk PDRM, Kastam, SPRM, Imigresen berada di bawah telunjuk PM. Pemusatan kuasa ini dah berlaku sejak zaman Mahathir lagi.

Hanya ada satu jalan saja untuk mencegah segala penyelewengan, rasuah dan jenayah bunuh profil tinggi dalam negara, yaitu dengan menghumbankan UMNO BN ke Laut Cina Selatan dalam PRU13 nanti.

Jika Putrajaya berjaya ditawan oleh Pakatan Rakyat, seluruh pimpinan UMNO BN di semua peringkat, juga pegawai-pegawai tinggi kerajaan yang bersekongkol dengan mereka dalam jenayah rasuah dan bunuh akan kita bawa ke muka pengadilan. Seluruh harta kekayaan mereka hasil daripada rasuah dan penyelewengan akan kita rampas dan kembalikan semula ke perbendaharaan negara bagi kepentingan negara dan rakyat.

Bagi yang terlibat dengan pembunuhan Altantuya, Teoh Beng Hock, Sarbani dan ramai lagi, akan kita heret ke mahkamah bagi dibicarakan secara adil.

Sayugia difahami, ini tanahair kita semua. Justeru kitalah yang berhak menentukan halatuju masa depan negara ini. Bukannya mereka yang zalim, korup dan jahat.

"Ayuh Kita Selamatkan Malaysia"

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger